İstanbul, Beyoğlu, İstiklal Caddesi`nin Opera aperta (açık yapıt) açık müze olarak değerlendirilmesi (İstiklal Caddesi açık müze)
dc.contributor.advisor | Pilehvarian, Nuran Kara | |
dc.contributor.author | Orhun, M. Ömer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:17:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:17:44Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399211 | |
dc.description.abstract | ÖZET Alışılagelmiş müzecilik anlayışlarının dışında bir müze önermesini irdeleyen bu tezin amacı, müze niteliğinin günümüz yaşantısı ve yaşama bakışları bağlamında belli kalıplardan sıyrıldığını ve gelişen bilgi erişim teknolojileri ile neredeyse bir `bütün köy` haline gelen, globalleşen dünyadan alınacak doğru kesitlerde, gündelik yaşamların, kimi değerlerin, artık müze malzemesi yerine geçecek olduğunu kavratmaya yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda, `Açık Müze` önermesinin bilgibilimsel önemi, `Opera Aperta Sorunu` başlığı içinde 2.1'de verilmiştir. Açık Müze'nin müzecilikte kullanılabilirliği, kavramın tam anlaşılması açısından Türk dilindeki anlamından yola çıkarak ve dönüşümü olan `kapalı` ile birlikte aynı bölümde irdelenerek tartışılmıştır. Açık Müze önermesinin tüm müzecilik kavramları ile olan yakınlığına 2.2'de değinilmiştir. Müzecilik içinde Açık Müze ile bağdaşmayan ama genel bağı kuracak öğeler, yine aynı bölümdedir. Üçüncü bölüm İstiklal Caddesi tarihinin bir kez daha kısaca anıldığı bölümdür. Sosyal bir olgu olan ama fiziki bir olguya da dönüşen `kozmopolitlik` kavramı izinde, caddenin tarihine ana hatları ile bakılmıştır. İstiklal Caddesi ve daha nice konular üzerine bizlerin de bir şeyler söyleyebileceği yüzyıl 20. yüzyıldır. Ama 20. yüzyılın temellerinin atıldığı 19. yüzyıl kültürü, belirgin bir takip ile -çok da detaylandırılmadan- dördüncü bölüm içinde verilmiştir. Beşinci Bölüm, gözlemci bir seyir ile günümüz İstiklal Caddesi'ne bakıldığı bölümdür ve küçük `görüşmeler`in yer aldığı `Diğerleri` kısmını kapsar. Çalışması başlatılmış ve sürecek `Diğerleri` adlı kısım, ilk 5 kişilik bir kesiti içermektedir. Altıncı Bölümde İstiklal Caddesi'nde `uygulama-inşa` yolu ile yapılacak her müzenin gerekliliği, ama `ticari-sanatsal` faaliyetlerden ileri gidemezliği `Bir Beyoğlu Müzesi Kurulmalı mıdır?` alıntısı altında tartışılmıştır.. Yedinci Bölüm Açık Müze'nin açıldığı bölümdür. Açık Müze Bilgi ve Arşiv Merkezi- İletişim Birimi, olabildiğince somut bir biçimde 7.2'de durmaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Contemplating on a non-accustomed concept of museum differing from what is generally accepted, this thesis aims to demonstrate and help understand that a museum has been actually ripped of its traditional form as a consequence of the requirements of contemporary life and understanding and further that everyday-lives and certain values shall, provided that appropriate sections are studied, substitute familiar museum objects in today's world, which has indisputably transformed into a `global village` as a result of continuously developing communication and information technologies. In this context, the epistemological importance of the proposition `Open Museum` is questioned in 2.1, `Opera Aperta Problem`. The applicability of open museum to the traditional understanding and concept of museum has been comparably discussed together with the `indoor` type to help gain this concept a clearer meaning. Sub-paragraph 2.2 discusses the conceptual proximity of the Open Museum proposition with all the traditional museum type to certain degrees. This sub-section also looks to the elements of traditional understanding of museum which do not agree with Open Museum, but which may establish the general correlation as well. The third section briefly recalls the history of İstiklal Street, where the theme is dealt with its outlines within the frame of `cosmopolitism`, which -besides being a social fact- has also become a physical fact as well. It is this very 20th century, the high time when we could spare a few words on İstiklal Street and many other topics. Meanwhile, the 19th century culture has also been discussed with a certain relevance without going too much into details. The fifth section looks to today's İstiklal Street through an observing eye and covers the sub-section `Others` where small `interviews` are given. This sub-section `Others` which has been given a start and is bound to continue includes cross-sections of the first five people. VIThe sixth section deals, under the title `Is There a Need for Beyoğlu Museum?`, with the indispensability of any museum to be brought into existence along İstiklal Street through `implementation-construction` and the inability of them to go beyond `commercial-artistic` activities. The seventh section is where the Open Museum is opened and exposed. The Open Museum Information and Archieve Center-Communication Unit concretely manifests itself in sub-paragraph 7.2. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.title | İstanbul, Beyoğlu, İstiklal Caddesi`nin Opera aperta (açık yapıt) açık müze olarak değerlendirilmesi (İstiklal Caddesi açık müze) | |
dc.title.alternative | Discussion of İstiklal street, İstanbul, Beyoğlu as `opera aperta` (open artifact) open museum (İstiklal street as open museum) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Open air museum | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Beyoğlu-İstiklal Street | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.identifier.yokid | 113212 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112819 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |