Türkiye`de Cumhuriyet Döneminde yabancı dil eğitim ve öğretimi politikalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Peker, Sevinç | |
dc.contributor.author | Çolak, Selahattin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:17:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:17:43Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399207 | |
dc.description.abstract | ÖZET İnsanlar sosyal birer varlıktırlar ve toplumsal bir hayat yaşamak zorundadırlar. Toplumlar sürekli gelişir ve bu gelişme boyunca bireyler değişime direnemezler. Her gün yeni gelişmelerle ve değişimlerle iç içe yaşayan insanoğlu öğrenme ihtiyaçlarını eğitim ile karşılamaktadır.Eğitimin bu kadar önemli olduğu dünyamızda, insanlar sadece kendi kültürleriyle yetinmek istemezler. Her toplumun başka toplumlardan haberdar olmak ve yeni kültürlerle tanışmak istediği,teknolojik gelişmelerin küçülterek adeta küçük bir köy haline getirdiği dünyamızda yabancı bir dil bilmenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Artık bireyler kendi dinerinin yanında bir dil bilmekle yetinmeyip ikinci hatta üçüncü yabancı dili öğrenmektedir. Dünyadaki bu gelişmelere paralel olarak Türkiye'de de bu konuda yoğun çabalara tanık olunmaktadır.Özellikle Cumhuriyet döneminde daha planlı, programlı ve yöntemsel olarak yabana dil eğitim ve öğretimi yapılmaya çalışılmıştır.Bu konuda kanunlar ve yönetmelikler çıkarılarak bir sistem oturtulmaya çalışılmıştır. Bu bakımdan, araştırmanın temel amacı, Türkiye'de Cumhuriyet döneminde yabancı dil eğitim ve öğretimi politikalarının niteliğinin açıklanması ve değerlendirilmesidir. Bu hedeflenen amaca ulaşmak için eğitim politikalarına ve yabancı dil eğitim politikalarına yön veren; Anayasalar, kanun ve yönetmelikler, Milli Eğitim Şuraları, Hükümetlerin aldığı eğitim politikalarıyla ilgili kararlar, okul programlan ve alan yazın kaynak teşkil etmiştir. Araştırmada betimlenen ve değerlendirilen yabancı dil eğitim ve öğretimi politikaları; ders saatleri, içerik, yabancı dil öğretmeni yetiştirme, hizmetiçi eğitim ve yabana dille eğitim ve öğretim boyutlarıyla değerlendirilmiştir. Yurtdışında eğitim, öğretim yöntemleri ve yabancı ülkelerdeki yabancı dil eğitim sitemleri bu değerlendirmenin dışında kalmıştır. Bu araştırma; Anayasa ve yasalardaki eğitim hükümleri, Milli Eğitim Şuralarında yabana dil öğretimi ile ilgili kararlar, Cumhuriyet döneminde kurulan hükümetlerin yabancı dil öğretimi ile ilgili aldıkları kararlar ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan yabancı dil öğretimi ile ilgili hükümler çerçevesinde sınırlandırılmıştır. vııı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT People are social existenses and they have to live social life.Societies always develops and individuals can't resist this change during the development. Humanbeing who live with new developments and everyday changes satisfy their needs of learning with education. People don't want to satisfy with only their culture in the world where education is so important. The necessity of knowing a foreign language is becoming clear in the world which became a village by the technological developments and where every society wants to know about other societies and become acquainted. In addition, individuals don't satisfy of knowing only one second language so they are learning second even third second language. During these developments in the world, compact efforts have been observed in Turkey. Especially in the Republic period, foreign language education was tried to be done more planned, programmed and methodological. Therefore, the aim of this research is clarifying and evaluating the quality of foreign language education and teaching during the Republic period in Turkey. The Constitutions, laws and regulations, National Education Councils, decisions about education policies that governments made, school programs and literature are used as source to reach this aim which sets a course for foreign language education policy. Foreign language education and teaching policies which are clarified and assessed in the research were evaluated with the dimensions of lesson hours, content, growing foreign language teacher, inservice education and education and teaching with foreign language. Education abroad, teaching methodologies and foreign langugae education systems in foreign countries are left out of the evaluation. This research has been surrounded by the education conditions in the Constitutions and laws, decisions about foreign language of the National Education Councils, decisions that the governments made about foreign language teaching during the Republic period and the conditions about foreign language teaching that were published by the Ministry of National Education. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de Cumhuriyet Döneminde yabancı dil eğitim ve öğretimi politikalarının değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 117688 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113724 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |