Show simple item record

dc.contributor.advisorBaraçlı, Hayri
dc.contributor.authorTürkan, Zahide
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:42Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:42Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399201
dc.description.abstractÖZET Toplam kalite felsefesi yaklaşık olarak 50 yıl kadar öncesine dayanmaktadır. Geçen süre zarfinca bu düşünce sistemi eriyip yok olmak yerine daha güçlenmiş ve yayılmıştır, öyle ki günümüzde kalite kavramının olmaması düşünülemez. Geçen süre boyunca kaliteyi geliştirmek için pek çok yöntem ve teknik geliştirilmiştir. Bu araştırma öncelikle kalite kavramını açıklamaktadır. Kalite, kalite kontrol, toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetimi kavramlarına değinilmektedir. Kalite kavramlarının ardından kalite geliştirmek için kullanılan araç ve teknikler anlatılmaktadır. Kalite geliştirme araçları, Kalite geliştirme teknikleri, ileri kalite geliştirme teknikleri ve kalite geliştirme sistemleri başlığında tüm teknikler bir bütün halinde görülmesi amaçtır. Organizasyonlar Toplam Kalite Yönetimim uygulayarak kalitelerim geliştirmek ve bu sayede maliyetlerim düşürerek kar marjlarını yükseltmeyi hedeflerler. Organizasyonların kalite gelişimini gerçekleştirebilmeleri için günümüzde iki yaklaşım söz konusudur. Bunlar sistem yaklaşımı ve süreç yönetimi yaklaşımıdır. Bu araştırmada amaç süreçlerin yönetilmesi ve geliştirilmesiyle tüm organizasyonun gelişiminin sağlanmasıdır. Uluslar arası kalite sistemi olan ISO da 2000 revizyonunda süreçlerin geliştirilmesiyle kalite geliştirmeye odaklanmıştır. Amaç süreç geliştirerek kalite geliştirmektir. Bu amaca ulaşmak için kalite geliştirme araç ve tekniklerinden faydalanılır. Yapılan araştırmada öncelikle kalite kavramı incelenmiştir. Sonrasında kalite geliştirme araç ve teknikleri ve süreç yönetimi araştırılmıştır. Kalite araçları ile süreç yönetiminin buluştuğu bir örnek verilerek entegrasyon sağlanmıştır. Sonuç olarak organizasyonlar kalitelerini arttırarak gelişirler, bunun için süreçlerini geliştirmeye ihtiyaç duyarlar. Süreçlerin gelişebilmesi için de kalite geliştirme araç ve tekniklerinden faydalanırlar. Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Geliştirme, Kalite Geliştirme Araç Ve Teknikleri, İstatiksel Proses Kontrol (İPK), Süreç Yönetimi
dc.description.abstractABSTRACT Total quality philosophy is based on 50 years previous history. During the time this thought system has get more power and widespread instead being inexixtent. That's why inexixtence of `quality` concept can not be thought nowadays. Many methods and technics are improved for improving quality all the time passed by. This research firstly explains quality concept. The concept of quality, quality control,total quality control and quality control management are being mentioned. Quality improving tools and techniques are being explained after the quality concept. The aim is displaying all the techniques in a whole under the title of quality improving tools, quality improving techniques, advenced techniques and quality improving systems. Organizations aim to improve their quality by practising total quality management and increase their profits by decreasing their costs. Due to realize quality improvement there are two ways avaliable for organisations. These are system approach and process management approach. At this research the aim is managing and improving the process and by this way providing the improvment of the all organisation. ISO,international quality system is focused on quality improvement by improving process at 2000 revision. The aim is getting quality improvement by improving process. Quality improving tools and techniques are being profitted for reaching this aim. At this research fistry quality concept was examined. Than quality improving tools and techniques and process management were researched. An example was given to Provide the integration between quality tools and process management As a conclusion, the organizations can be improved by increasing their quality and they need process improvment for this. For improving process management, they utilize quality improving tools and techniques. Key words: quality, total quality management, quality improving, total quality improving tools and techniques, statistical process control (SPC), process management VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEndüstriyel işletmelerde kalite geliştirmede süreç yönetimi ve uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmProcess management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmIndustrial organizations
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmQuality improvement
dc.subject.ytmQuality improvement techniques
dc.identifier.yokid117703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113705
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess