Show simple item record

dc.contributor.advisorDuymaz, İsmail
dc.contributor.authorEryörük, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:38Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:38Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399189
dc.description.abstractÖZET Kooperatif organizasyonlar, ekonomik ya da sosyal konularda ortak amaçlar güden bireylerin birlikte iş yapmalarını sağlamak için kurulan örgütlenme çeşitlerinden biridir. Kooperatiflerde diğer sermaye şirketlerinden farklı olarak kâr amacı yerine yapılan faaliyetlerin mümkün olduğunca maliyetine gerçekleştirilmesi söz konusudur. Dolayısıyla burada sosyal amaçlar sermaye şirketlerine göre daha ön plandadır. Kooperatiflerin işlemleri maliyetine yapma amacının daha iyi yerine getirilmesi sektörde ölçek büyümesi ve sonuçlarından yararlanabilmesine bağlıdır. Bu nedenle birim kooperatiflerin kendi aralarında birleşmeleri ve üst örgütlenmeye gitmeleri önemlidir. Bu çalışmanın birinci bölümünde, rekabet çeşitleri, kooperatiflerin rekabet gücüne etki eden faktörler, kooperatiflerde üst örgütlenme ve bununla sağlanan faydalar, eczacı kooperatifleri, eczacı kooperatiflerinde üst örgütlenme ve ilaç dağıtım kanalında eczacı kooperatiflerinin yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise, İst-Koop.( İstanbul Eczacılar Kooperatifi) 'nde yapılan bir anket çalışmasına ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. iv
dc.description.abstractABSTRACT Cooperative organizations are one of the types of organization established in order to ensure the cooperation of individuals with common economic and social objectives. Different from other capital companies, in cooperatives, activities are performed in order to realize the cost price as much as possible instead of a motive for profit. Therefore, compared to capital companies, social purposes are the most important things here. Better realization of operations at their cost price by the cooperatives depends upon increase of scale and ability to utilize its results. For this reason, union of unit cooperatives within themselves and their organization is important. In the first part of this study, there is information on the types of competition, factors affecting the competitiveness of cooperatives, upper organization in the cooperatives and the benefits therefrom, pharmacist cooperatives, upper organization in pharmacist cooperatives, and place and significance of pharmacist cooperatives in medicine distribution channels. In the second part, a survey conducted at İst-Koop (Istanbul Cooperative of Pharmacists) and the findings obtained therefrom are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKooperatif örgütlerin rekabet yeteneği üzerindeki etkileri Ecza-koop. örneği
dc.title.alternativeEffectivities on ability competition organizations of the cooperatives: Example of pharmacy cooperatives
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPharmacy cooperatives
dc.subject.ytmCooperatives
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmUpper organized
dc.identifier.yokid117723
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113754
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess