Show simple item record

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorKalem, Salih
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:30Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:30Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399157
dc.description.abstractÜlkemizde bugüne kadar öğrenme ve öğretme ile ilgili pek çok çalışma yapılmıştır. Fakat aktif öğrenme konusunda yapılmış olan çalışmalar neredeyse yok denecek kadar azdır. Bu düşünceden hareketle aktif öğrenme ile ilgili bir çalışma yapmanın faydalı olacağı düşünülerek bu çalışma planlanmış ve uygulamaya konulmuştur. Bu araştırmanın amacı, ülkemizde bugüne kadar pek fazla araştırılmayan ve uygulama sahası bulamayan aktif öğrenme ile hazırlanan eğitim durumunun etkililiğinin, öğrenci görüş ve düşüncelerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Orta Öğretim Alan Öğretmenliği 2001-2002 yılı Güz Dönemi `Öğretimde Planlama ve Değerlendirme` dersini alan öğrenciler oluşturmuştur. Orta Öğretim Alan Öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencileri. Eğitim Programlan ve Öğretim Bölümü lisans öğrencileri. Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümü den bu dersi seçmeli olarak alanlar ve Doktora öğrencileri olmak üzere toplam 87 öğrenci araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Örneklem seçilirken bu programa devam etmekte olan fizik, kimya ve matematik lisans mezunları örnekleme dahil edilmiş, diğer öğrenciler örneklem dışında tutulmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen eğitim durumu sınıf ortamında uygulanmış, uygulama süreci iki gözlemci tarafından izlenerek kayıt altına alınmış, uygulama sonrasında ise öğrenci görüşlerini değerlendirmek için bir anket uygulanmış daha sonra öğrencilerle grup odaklı görüşmeler yapılmıştır. Görüşme sonrasında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, aktif öğrenme ile hazırlanan eğitim durumunda farklı etkinliklerin birlikte uygulandığını, dersin sunumunda ve yapılan etkinliklerde öğretmenden çok öğrencinin merkezde olduğunu, öğrencilerin öğrenmeleri yönünde kendiliklerinden sorumluluk aldıklarını ortaya çıkarmıştır. Bunların yanı sıra, aktif öğrenme ile ilgili ders sürecinde elde edilen bilgilerinöğrenciler tarafından üretilmesi nedeniyle bilgilerin daha kaka ve etkin olduğu, yapılan ders içi ve ders dışı etkinliklerde öğrenci merkezli bir anlayışın hakim olduğu bunun sonucunda öğrencileri daha çok araştırmaya ve sorgulamaya yönelttiği öğrenciler tarafından belirtilmiştir. Diğer yandan aktif öğrenme ile hazırlanacak bir eğitim durumunda dikkat edilmesi gereken noktalar ise öğrenciler tarafından şöyle belirtilmiştir: Öncelikle eğitim ortamının ekip, donanım ve materyal açısından zengin olması, eğitim durumunu hazırlayacak olan öğretmenin öğrenme ve öğretme etkinliklerini iyi tanıması, aktif öğrenmenin sürekli olarak aynı ortamda uygulanmasının verimi düşürdüğü, aktif öğrenmenin her konu ve disipline uygun olmaması, kalabalık sınıflarda karşılaşılan uygulama güçlükleri, zamanın çok iyi planlanması. Aktif öğrenme günümüz toplumunun istediği ve ihtiyaç duyduğu insanın yetiştirilmesinde önemli bir görev üstlenebilir. Çünkü bu araştırmanın bulguları, aktif öğrenme ile işlenen dersin öğrenciler üzerinde olumlu bir etki bıraktığını ortaya koymuştur. Ayrıca öğrenmede kalıcılığı sağlamada, verimi en üst noktaya çekmede oldukça başarılı sayılmıştır. Sonuç olarak şunu diyebiliriz, üst düzey bilişsel basamakların kazandırılmasında önemli bir rol oynayabilecek olan aktif öğrenme, eğitim sürecinde kullanılabilir ve bu yolla yeni, çağdaş, katılımcı ve demokratik eğitim ortamları oluşturulabilir.
dc.description.abstractNowadays, there are many researches which are related to teaching and learning have been done in our country. However, the number of researches about active learning has been not enough, in other words there are a few researches about active learning in Turkey. Because of this reason, this research was planned and carried out. The main purpose of this research was to demonstrate the effects of active learning on students' opinions and ideas. This research was applied in a natural environment. Not only qualitative but also quantitative research methods were used in this study. The subject involved in this research the university students attending Yildiz Technical University, Master of Science, Secondary Education Teacher Program. The population of this research consisted of 87 students. But, while selecting the subject of this research, only 34 students graduated from Mathematics, Physics, and Chemistry Field were added to the subject of this research; others, undergraduate students and Doctarate students, were not. The instructional program was realized within active learning environment and during the research it was applied as the unit `Daily Plan.` During the instructional process of the lessons, active learning principles were applied with some activities like panel, brain storming, group works, and case study. In the research, the planned lessons with active learning was carried out by the researcher. Besides, the practiced lesson were observed by two observers so that they could collect data. At the end of the lessons, fistly, the questionnaire called with `How did you feel in these lessons?` was applied, then group interview with students attending active learning class was carried out and recorded by researcher. Namely, in an attempt to test the objectives of the research, the data was collected from questionnaires, interviews, and observations. The data, which were qualitative form, was changed to quantitative form, then presented to tables in Section IV. IllThe findings of this research revealed that the students' opinions and ideas were affected in a positive way. In the research, it was explained by the subjects that active learning allowed students to participate more activities. In other words, active learning engaged students in some activities that forced them to think about and to comment on the information presented. According to opinions of subjects, they analyzed, synthesized, and eveluated information in discussion with other students, through asking question, or through writing. In addition to these, active learning distributes the learning responsibility among the student and the teacher. In other words, students would be engaged in activities that forced them to reflect upon ideas and upon how they are using those ideas. In conclusions, choosing a teaching technique must be selected and applied carefully, with an understanding of the goals of the class session. There is no one correct way to achieve active learning in the classroom. Within the class the teacher selects suitable active learning strategies. Such activities may take minutes or the entire class period, and may involve the students as individuals or in groups. Despite the fact that trying new teaching methods or appliyinp new activities can feel uncomfortable, instructors who are using active learning in their large classes would make a difference. Nevertheless, certain specific obstaclecs are associated with the use of active learning including limited class time; a possible increase interpretation time; the potential difficulty of using active learning in large classes; and a lack of needed materials, equipment, or resources. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim alan öğretmenliği öğretimi planlama ve değerlendirme dersi öğrencilerinin aktif öğrenme yaklaşımıyla düzenlenen eğitim durumu ile ilgili görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmActive interactive learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid117738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113713
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess