Show simple item record

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorYilmaz, Gökcan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:28Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:28Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399151
dc.description.abstractÖZET Her öğrencinin kendine özgü farklı özellikleri vardır. Öğrencilerin belkide sahip oldukları tek ortak özellik benzer olmamalarıdır. Sınıftaki tüm çocukların farklı ilgi ve yetenekleri vardır, yaşadıkları evin özellikleri farklıdır, farklı kişiliklere sahiptir,hepsinin tercihleri, ilgialanları, öğrenme türleri, gelişim evreleri, yetenek düzeyleri farklıdır. Ancak bu öğrencilerin hepsi doğal öğrenme kapasitesine sahiptir. Hepsinin kendini değeli hissetmeye ve başarıyı tatmaya gereksinimleri vardır. Bir öğretmeninde bütün öğrencilerinitanımadan, onların gereksinimleri ile örtüşecek bir öğretim planı yapamayacağı açıktır. Bu nedenle bu araştırmada öğrencilerin zeka türlerini belirleyerek, öğrenciler daha yakından tanınmış ve her zeka tipine uygun öğretim planları hazırlanarak, konuların daha rahat öğrenilmesi ve kalıcı olması sağlanmaya çalışılmıştır. Araştırma hem nitel hem de nicel özellikler taşımaktadır. Araştırma da öntest ve sontest uygulanarak çoklu zeka yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi olup olmadığı araştırılmış veelde edilen veriler bulgular ve yorumlar bölümünde yer verilmiştir. Aynı zaman da çoklu zeka yöntemi hakında öğrencilerin görüşleri alınmış ve yine tablolar halinde bulgular ve yorumlar bölümünde incelenmiştir. Araştırma İstek Özel Kaşgarlı Mahmut İlköğretim Okulu 5-A sınıfının 16 öğrencisine uygulanmıştır. Öncelikle öğrencilere Howard Gardner' in geliştirdiği çoklu zeka testi uygulanmış ve sonuçlar doğrultusunda eğitim durumları hazırlanmıştır. Üniteye başlamadan önce öğrencilere konuyla ilgili ön test uygulanmış ve konunun bitiminde ise aynı test tekrarlanmıştır. Bu uygulama hakkında öğrencilerin görüşlerini almak için araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu uygulanmıştır.Eğitim durumu hazırlanırken sadece baskın olan iki zeka değil tüm sekiz zeka çeşidi de baz alınmıştır. Ancak araştırma sonucunda, görsel ve müziksel zekalarının daha baskın olduğu ortaya çıkmıştır. Bu nedenle de öğrencilerin akıllarında kalan ve hoşlandıkları etkinlikler bu yönde olmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin farklı etkinliklerden hoşlandıkları ve diğer derslerinde bu yöntemle işlenmesini istediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırma başında ve sonunda uygulanan testlerin arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Kullanılan çoklu zeka yönteminn öğrencilerin akademik başarısına etkisi olduğu gözlenmiştir. VI
dc.description.abstractABSTRACT Every student has different qualities. The only properties they might have are that they don't look like each other. Every student in class lives in a different kind of house; their abilities are different, they learn in different ways. But they all have the capicity of learning. They all want to be successful. A teacher can't do any instructiononal design without knowing his/her student's talents better. So. the aim of this study is to define the type of intellegences of the students according to Gardner's multiple intelligences. The study has both quantitative and qualitative propertise. In the study, it was given the students pretests and posttest. It was tried to investigate if there were any effects on students success, and to present the results at the finding section. This research was applied to the 5-A students, who were 16, in Kaşgarlı Mahmut Primary School. First of all, it was applied to Howard Gardner's MI test for them. Moreover, it was prepared according to the result of the test. Before teaching the unit a test was given to the students, and when the unit was completed post test was given. Afterwards to learn the students opinion about the instruction of the unit, had an interview with the students in groups of four to evaluate their opinions of the unit. At the end of this research it was concluded that the visual and musical intellegence were common. But while preparing the schedule it was planned instruction based on all kinds of the intellegence of the students. The results of this research showed that students enjoyed the activities involved in class saw the things and sang the songs. Moreover they want the other subjects to be taught in a similar way. There was a difference between the results of the pretest and posttest. Therefore, it was concluded that using MI had a good influence on the success of the students. VUen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi vatan ve millet ünitesinde çoklu zeka kuramına göre geliştirilen eğitim durumunun öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativePreliminary school 5th class, social information course, regarding country and nation unit, effect of the education status developped according to multiple intelligence theory on the academic success of the students and their comments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid117143
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113714
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess