Show simple item record

dc.contributor.advisorKırcova, İbrahim
dc.contributor.authorBuharali, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:16Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:16Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399111
dc.description.abstractÖZET Bilginin küreselleşmesi, hızla gelişen teknolojinin bir sonucu mu yoksa sebebi mi olduğu hala uzmanlar tarafından tartışılmaktadır. Ancak bu tartışmanın sonucu her ne olursa olsun günümüzde her ikisinin de birbirlerini tetiklemesi sonucu toplumların ekonomik yapısından sosyal yapısına kadar değiştiği bir gerçektir. Yeni ekonomi anlayışıyla beraber geleneksel ekonomideki anlayışlar değişmeye başlamış, internet sayesinde istenilen bilgiye istenildiği anda erişme imkanı doğmuştur. Özellikle de değişen sosyal aile yapısında kadınların da iş hayatında daha aktif görev alması ve büyük şehirlerde ve metropollerde yaşam zamanı çok daha değerli kılmaktadır. Buna ek olarak 1990'lı yıllardan itibaren kişisel bilgisayarların da kullanımının arttması elektronik ticareti daha cazip kılmaktadır. Bütün bu yeni gelişimelerin daha ayrıntılı olarak incelendiği bu çalışmada kısaca `yeni ekonomi` ve internetin gelişimi üzerinde durulurken internet müşterisini daha yakından tanımak ve takip edebilmek için öncelikle dünyada bu konuda yapılan araştırmalar ve müşteri ilişkileri yönetimi(MİY) ve e-ölçütler gibi kullanılan yöntemler tanıtılmıştır. Ayrıca internet müşterisinin özellikleri ve tipleri ortaya açıklanarak internet üzerinden yapılan ankete göre Türkiye'deki internet müşteri profiline dair önemli sonuçlar elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Yeni ekonomi, İnternet, Elektronik ticaret, İnternet müşterisi vuı
dc.description.abstractABSTRACT Experts are still discussing that the globalization of information is the result or the reason of the developing technology. The result of this discussion doesn't matter. The truth is that the societies are being changed from economical structure to social structure by the influence of triggering each other. The understandings of traditional economy are being changed by the `new economy`. Any information can be accessed in every place at any time via the internet. Especially the active roles of women at business life and living in big cities make time more valuable. Addition to these factors the growth of using personal computers since 1990s makes electronic commerce more attractive. In this study while all of these new developments are being analyzed in details, the new economy, the development of internet, CRM and e-metrics are described. And also the characteristics and types of internet customer are described. Finally the significant results about the internet customers' profile at Turkey are obtained by the query. Keywords : New economy, Internet, Electronic commerce, Internet customer IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternette müşteri davranışları ve bir uygulama
dc.title.alternativeCustomer behaviors on internet and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer profile
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmCustomer profile
dc.identifier.yokid117740
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113722
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess