Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Turhan
dc.contributor.authorKat, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:10Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:10Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399088
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, organizasyonlarda gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin bilgi ve tutum düzeyindeki etkilerini değerlendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Eğitim kavramı, eğitim sürecindeki adımlar ve eğitim sonuçlarının değerlendirilmesi konusunda literatürde verilen bilgilerin ele alındığı ilk üç bölüm sonrasında iki farklı uygulamaya yer verilmiştir. Bu uygulamalardan ilki, bir tekstil işletmesindeki 65 mavi yakalı çalışanın katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu işletmede gerçekleştirilen `Takım Çalışması ve İletişim Becerileri` eğitiminin sonuçlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. İkinci uygulama ise Türkiye genelinde ve yurtdışında çok sayıda ilaç deposu bulunan bir işletmede 47 beyaz yakalı çalışanın katili ile gerçekleştirilmiştir. İşletmede gerçekleştirilen `Etkin Yöneticilik` eğitiminin sonuçları analiz edilmiştir. Çalışma sürecinde uygulanan testler istatistiki araçlarla analiz edilmişlerdir. Analizler sonucunda eğitimin çalışanların bilgi ve tutum düzeylerine olumlu katkıda bulunduğu ve eğitim alan çalışanların bilgi ve tutum açısından almayanlardan daha başarılı oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ulaşılan bu sonuçlar, bundan sonraki eğitimler için yol gösterici olabilecek niteliktedirler. Anahtar Kelimeler : Organizasyonlarda Eğitim Etkinliği, Organizasyonlarda Eğitim Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Organizasyonlarda Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesi XII
dc.description.abstractABSTRACT This thesis is designed to measure effects of training programs in organizations at knowledge and attitude levels. It begins with the theoretical background about mesurement of traning programs and continues with the implementation section. Implementation section consists of two different experimental studies. First is Solomon Four Groups Application, applied at a textile company related with seminar about `Teamwork and Communication Skills`. Subject of the study was 65 blue collar employees. The second study was applied at a service company which has several medicine warehouses all over Turkey and in foreign countries such as Egypt and Italia. 47 white collar employees working at management levels were participated to pretests and postests related with `Efficient Management`. The data acquired from experiment and control group tests were analysed by using descriptive statistics and tests. The results were used to assess the effectiveness of training programs and suggestions are developed for improving coming training programs. As a result of the study it's seen that training programs have a positive impact on the employees' knowledge and attitude level. This positive impact is the prerequisite of change in behaviors. Another result related with this situation is the difference between employees who had participated and not participated to seminars. Analyses have shown that the employees participated to seminars are more successful at knowledge and attitude tests. Key words: Training Effectiveness in Organizations, Assessment of Training Results in Organizations, Evaluation of Training Programs in Organizations Xlllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde eğitimlerin etkinliğinin sağlanmasına yönelik uygulamalar
dc.title.alternativeApplications for the effectiveness of training programs in the business enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation services
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmBusiness education
dc.identifier.yokid137573
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132663
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess