Bellek stratejilerinin İngilizce hava trafik terminolojisi ve frezyolojisi kursunda kullanılmasının öğrencilerin terim hatırlama düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Erden, Münire | |
dc.contributor.author | Cesur, M. Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:17:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:17:04Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399067 | |
dc.description.abstract | BELLEK STRATEJİLERİNİN İNGİLİZCE HAVA TRAFİK TERMİNOLOJİSİ VE FREZYOLO JİSİ KURSUNDA KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN TERİM HATIRLAMA DÜZEYİNE ETKİSİ,..`........,_`^..._m._T^..JVJ. onur cesur..,^., `.._....,.,.. Eğitim Programlan ve Öğretim Yüksek Lisans Tezi Bu araştırmada İngilizce Hava Trafik Terminolojisi ve Frezyolojisi kursunda bellek stratejilerinin kullanılmasının, öğrencilerin terim hatırlama düzeylerine ve basanlarına etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda, araştırmada bellek stratejilerinin kelime öğrenme ve hatırlamaya etkisi ve öğrencilerin hangi bellek stratejilerini sıklıkla kullandıkları araştırılmıştır. Bu amaçla İngilizce Hava Trafik Terminolojisi ve Frezyolojisi kursuna katılan 60 öğrenci üzerinde yürütülen araştırmada kontrol gruplu ön test son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, seviye tespit - sınavı. ve kelime bilgisi sınavı ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilere bellek stratejileri eğitimi verilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin bir bölümü, ön test ve son test ortalama, standart sapmaları ve kovaryans analizi hesaplanarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Yabancı dil öğreniminde, bellek stratejileri öğrencilerin terim hatırlama düzeyini etkilemekte fakat bu anlamlı düzeyde olmamaktadır. Öğrencilerin terim hatırlama ve öğreniminde bellek stratejilerini farklı oranlarda kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler kelime öğrenimi ve hatırlamada bazı bellek stratejilerini daha çok tercih etmekte ve kullanmaktadırlar. Öğrencilerin özellikle kelimeyi metin içerisinde ve yaşantılarla ilişkilendirerek öğrendiği ve hatırladığı ortaya çıkmıştır. Bununla beraber, öğrencilerin anahtar kelime yöntemini tercih etmediği saptanmıştır. Buna ek olarak, öğrencilerin kelime hatırlamada anlam haritalan stratejisini çok az kullandıkları sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Bellek stratejileri, eğitim psikolojisi, hatırlama, yabancı dilde sözcük öğrenimi. JÜRİ: Kabul Tarihi: 7.7.2003 1.Prof. Dr. Münire ERDEN (Danışman) Sayfa Sayısı : 123 2.Yrd. Doç. Dr. Seval FER 3. Dr. Sema KARAKELLE | |
dc.description.abstract | THE EFFECTS of the USE of MEMORY STRATEGIES in STUDENTS' RETENTION LEVEL of WORDS in AIR TRAFFIC TERMINOLOGY AND PHRASEOLOGY COURSE in ENGLISH M.Qnur CESUR Curriculum Design and Development, MA Thesis This article is a report on the effects of the use of memory strategies on students' retention level of words in air traffic terminology and phraseology course in English. In this study, the effects of memory strategies on immediate retention of English as a foreign language (EFL) vocabulary and on the students' success in natural classroom settings were examined. In addition, the author attempted to reveal which memory strategies and how often they are used by the students. 2 classes with 60 students in air traffic terminology and phraseology course were assigned 1 of 2 learning conditions: rote rehearsal and memory strategy condition. A placement test and a pretest in air traffic terminology were given to both groups. The memory strategy group received a brief training in memory strategies whereas rote rehearsal group studied the words by employing the methods they wanted. Both groups were assessed immediately after the course. Average, standard deviation and co variance were computed according to the data gathered from, the pretest and post test. Results demonstrated that, there was not â significant difference between memory 'strategy group and rote rehearsal group both in recall test and success. It was also found that students use context method and attachment with experience method more than the others. The study proved that keyword method was not preferred much in real learning conditions.., ' ' s. Keywords: Memory strategies, educational psychology, retention, EFL vocabulary learning. JURY: 1. Prof. Dr. Münire ERDEN (Supervisor) Date: 7.7.2003 Page : 123 2. Yrd. Doç. Dr. Seval FER 3. Dr. Sema KARAKELLE xi | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bellek stratejilerinin İngilizce hava trafik terminolojisi ve frezyolojisi kursunda kullanılmasının öğrencilerin terim hatırlama düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effects of the use of memory strategies in the students retention level of words in air traffic terminology and phraseology course in English | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Remembering | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 137077 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 132645 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |