Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirhan, Nezahat
dc.contributor.authorKilercioğlu Demirel, Gonca
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:53Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:53Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399026
dc.description.abstractÖZET Osmanlı İmparatorluğu'nun kalıntıları üzerinde türlü olanaksızlıklarla ve zorluklarla kurulan yeni Türkiye Cumhuriyeti, devrimin gerektirdiği köklü yeniliklerle kucaklaşmış, Atatürk'ün önderliğinde yürütülen bu inkılaplar Türk halkım yeni bir çağa taşımıştır. Eğitim ve kültür alanında yapılan bu yenilikler ülkemizin çağdaş milletler arasında yer almasına zemin hazırlamıştır. Bu gelişmeler 1940'lara kadar uzamış ve o tarihten sonra da eşine bir daha rastlanmayan bu inkılaplar ülkenin eğitim sistemine altın çağı yaşatmıştır. Kültür alanında da yürütülen bu yenilikler Türkiye'nin medeni milletler arasında yer almasına büyük ölçüde katkıda bulunmuş, gelişmekte olan diğer birçok ülkeye de örnek olmuşlardır. Eğitim ve kültür alanında yapılan bu devrimler hem Türk ulusuna özgün bir kimlik vermiş hem de `Hasta Adam` gözüyle bakılan bir devletin sürekliliğinde tamamen etkili olmuşlardır. VI
dc.description.abstractABSTRACT New Turkish Republic which was built over the old ruins of the Ottoman Empire, against lots of difficulties and hardies, facet new improvements that a Revolution Requires. These innovations which were led under the rule of Atatürk carried the Turkish nation into a new era. The innovations carried out in the fields of Education and Cultur have caused the Turkish state to take a place among the contemporary nations in the world. The improvements which lasted until 1940s and have never been carried out again- even their eqiivalents- has made the Turkish educational system live at its golden age. The Revolution which took place even ihe field of Culture has greatly led Turkey to take place among the developed and contemporary nations. They have also been taken as an example by the other developing countiries. The innovations carried out both in the field of Education and Culture has given a specific identification to the Turkish nation and have also been efficient in the continuity of a state which once was regarded as a ` Sick Man `. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectTürk İnkılap Tarihitr_TR
dc.subjectHistory of Turkish Revolutionen_US
dc.titleTürk devriminin eğitim ve kültürel niteliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish revolution history
dc.subject.ytmTurkish revolutions
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCulture
dc.identifier.yokid139457
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132676
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess