Türk devriminin eğitim ve kültürel niteliği
dc.contributor.advisor | Demirhan, Nezahat | |
dc.contributor.author | Kilercioğlu Demirel, Gonca | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:16:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:16:53Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399026 | |
dc.description.abstract | ÖZET Osmanlı İmparatorluğu'nun kalıntıları üzerinde türlü olanaksızlıklarla ve zorluklarla kurulan yeni Türkiye Cumhuriyeti, devrimin gerektirdiği köklü yeniliklerle kucaklaşmış, Atatürk'ün önderliğinde yürütülen bu inkılaplar Türk halkım yeni bir çağa taşımıştır. Eğitim ve kültür alanında yapılan bu yenilikler ülkemizin çağdaş milletler arasında yer almasına zemin hazırlamıştır. Bu gelişmeler 1940'lara kadar uzamış ve o tarihten sonra da eşine bir daha rastlanmayan bu inkılaplar ülkenin eğitim sistemine altın çağı yaşatmıştır. Kültür alanında da yürütülen bu yenilikler Türkiye'nin medeni milletler arasında yer almasına büyük ölçüde katkıda bulunmuş, gelişmekte olan diğer birçok ülkeye de örnek olmuşlardır. Eğitim ve kültür alanında yapılan bu devrimler hem Türk ulusuna özgün bir kimlik vermiş hem de `Hasta Adam` gözüyle bakılan bir devletin sürekliliğinde tamamen etkili olmuşlardır. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT New Turkish Republic which was built over the old ruins of the Ottoman Empire, against lots of difficulties and hardies, facet new improvements that a Revolution Requires. These innovations which were led under the rule of Atatürk carried the Turkish nation into a new era. The innovations carried out in the fields of Education and Cultur have caused the Turkish state to take a place among the contemporary nations in the world. The improvements which lasted until 1940s and have never been carried out again- even their eqiivalents- has made the Turkish educational system live at its golden age. The Revolution which took place even ihe field of Culture has greatly led Turkey to take place among the developed and contemporary nations. They have also been taken as an example by the other developing countiries. The innovations carried out both in the field of Education and Culture has given a specific identification to the Turkish nation and have also been efficient in the continuity of a state which once was regarded as a ` Sick Man `. vn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Türk devriminin eğitim ve kültürel niteliği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish revolution history | |
dc.subject.ytm | Turkish revolutions | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.identifier.yokid | 139457 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 132676 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |