Elektronik ortamda eğitim, düzenleme ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Çerik, Şule | |
dc.contributor.author | Arslan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:16:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:16:46Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399005 | |
dc.description.abstract | VIII ÖZET Günümüzde, işletmelerin rekabet yoğun bir ortamda, hayatta kalma savaşı vermeleri nedeniyle e-öğrenim giderek daha fazla ilgi çeken bir konu olmuştur. Özellikle, işletmeler için sunduğu, maliyet ve zaman tasarrufu, e-ögrenimi daha çekici kılmıştır. Bu çalışmada, eğitim-öğretim ve e-öğrenim konusunda bir çok terimin tanımı verilmiştir. E-öğrenimin hangi düşünceyle ortaya çıktığı, nelerin e-öğrenimin gelişimine katkıda bulunduğu araştırılmıştır. E-öğrenimin uygulama aşamaları sırasıyla incelenmiştir. E-öğrenimde başarıyı yakalayabilmek için izlenmesi gereken stratejiler belirtilmiş ve bugüne kadar yapılan yanlışlar açıklanmıştır. E- öğrenim ile klasik eğitim sistemleri arasındaki ilişki incelenmiş ve birlikte yürütülebilirlikleri araştırılmıştır. Araştırma yapılan alanın yeni bir konu olması nedeniyle bu konuda standartlaştırma çalışmaları yapan kurumlar ve yaptıkları çalışmalar incelenmiştir. E-öğrenim konusunda çok büyük bir kuşkuyla yaklaşılan ölçme değerlendirme sistemleri incelenmiş ve yapılması gerekenler özetlenmiştir. Bugüne kadarki gelişmeler analiz edilerek e-öğrenimin geleceği konusunda yapılan tahminler çalışmada sunulmuştur. Ayrıca, başarılı ve başarısız uygulamalardan örnekler çalışma içersinde yer verilmiştir. Bu çalışmaları başarıya veya başarısızlığa götüren nedenler sunulmuş ve elde edilen sonuçlar incelenmiştir. Teknolojinin yardımıyla e-öğrenimin geleceğinin çok büyük değişiklikler göstereceği gözlenmiş ve bu değişimle eğitim alanında reformların yaşanacağı öngörülmüştür. Anahtar Kelimler : e-öğrenim, i-eğitim, Web Tabanlı Eğitim, WTE, Eğitim Teknolojileri, Uzaktan Eğitim. | |
dc.description.abstract | IX ABSTRACT In today's world, e-learning has become an increasingly popular subject due to survival at corporations in a very competitive environment. Especially, time and cost savings have made e-leaming more attractive. With this study, several terms about education and e-learning are described, how e-learning is born, what contributed development of e-learning are researched. Phases of application of e-learning are examined. Strategies to be successful in e- leaming are showed and mistakes to date are explained. E-learning and classic education methods are compared and how they can co-exist is researched. As the research subject is new one, standardization institutions that work on the subject and their studies are examined. E-learning assessment systems, which are considered suspicious, are examined and what must be done is summarized. The future of e-learning is forecast by analyzing e-learning history. In addition, examples of successful and unsuccessful applications are included in the study. What made them successful or unsuccessful is explained and results are examined. It is observed that e-learning will change considerably with help of technology. And it is forecast that there will be reforms in education field. Keywords : e-leaming, i-leaming, WBT, Web Based Training, Education Technologies, Distance Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Elektronik ortamda eğitim, düzenleme ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | Education in electronical environment, arrangements and applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 137579 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 132658 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |