Show simple item record

dc.contributor.advisorErözden, Aybars
dc.contributor.authorDemirel, Saniye
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:46Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:46Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399003
dc.description.abstractBu yüksek lisans araştırmasında yanılgı çözümlemesinin yabancıdil öğrenimindeki kuramsal yeri ve belirleyici özelliği irdelenmektedir. Bu doğrultuda, 2001 - 2002 Öğretim Yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Hazırlık Sınıfı öğrencileri erek öğrenici kitlesi olarak alınmış ve bu kitlenin 1. yarıyıl Yazma dersinde hazırladıkları Proje ödevleri üzerinde uygulanan yanılgı çözümlemesi ile bu öğrenicilerin yaptıkları yanılgıların dökümü yapılmış; bu yanılgılar dökümü doğrultusunda, öğrencilerin yabancıdil İngilizce öğreniminde sıkıntı çektikleri alanlar belirlenmiş; erek öğrenici kitlesinin yabancıdil İngilizce öğrenimi sırasında yaptıkları dil yanlışları sınıflandırılmış; bu yanılgı türlerinin her biri için yorum ve değerlendirilmede bulunulmuş ve yabancıdil İngilizce öğretimi için genel yaklaşım önerisinde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this M.A. research, the theoretical grounds and specifying nature of the error analysis are studied. To achieve this, the students at Yıldız Technical University, Foreign Languages School, Preparatory Class of 2001 - 2002 Academic Year were taken as the target learner group and an error analysis was conducted on their 1st semester Project homework sheets prepared for their Writing Course. An inventory of these students' errors was made; the problem areas of those learners were determined; these errors were classified; a comment and evaluation for each of these error types were made; and a general approach to EFL was suggested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleYıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinin yabancıdil olarak İngilizce`yi öğrenme süreçlerinde yazılı dilde yaptıkları sözlüksel yanlışların çözümlemesi
dc.title.alternativeThe analysis of written language lexical errors made by the Yıldız Techical University students in the process of learning English as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmError analysis
dc.subject.ytmWriting errors
dc.subject.ytmError
dc.subject.ytmError correction
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid139035
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132681
dc.description.pages273
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess