Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, Sevinç
dc.contributor.authorErgin, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:38Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:38Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398977
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, `Resmi ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algı ve beklentileri ile bu algı ve beklentilerin öğretmenlere ilişkin kişisel değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini saptamak` amacıyla yapılmıştır. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada, bu amaca en uygun model olan genel tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmenlerin ilköğretim müfettişlerinin, rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algı ve beklentileri; cinsiyet, branş, öğrenim durumu ve meslek kıdemine göre ele alınıp incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, 2001/2002 eğitim-öğretim yılında İstanbul' un Bahçelievler ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenleri kapsamaktadır. Ölçme aracı, toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Toplanan veriler, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testi gibi istatistiksel teknikler ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulguları aşağıda belirtildiği gibidir: 1. Öğretmenler; müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerini düşük düzeyde sergilediklerini algılamaktadırlar. 2. Öğretmenler; müfettişlerden rehberlik ve mesleki yardım görevlerini çoğu zaman sergilemelerini beklemektedirler. 3. Öğretmenlerin, müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algıları; branş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyet, mezun olduğu okul ve meslek kıdemi değişkenlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılıklar göstermektedir. 4. Öğretmenlerin, müfettişlerin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin beklentileri; branş ve mezun olduğu okul değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyet ve meslek kıdemi değişkenlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılıklar göstermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY This study is aimed to reveal the perceptions and expectations of state primary school teachers and principals concerning the counseling and training duties of primary school supervisors and to make it clear weather such perceptions and expectations vary considerably according to the individual variables regarding the subjects. In this descriptive study, general searching model, which is the most convenient model for this purpose has been used. Such duties as teachers' and principals' perceptions and expectations about counseling and training and factors like gender, educational background, professional rank and field have been taken into consideration in the study. The study includes primary school teachers and principals working in state primary schools in Bahçelievler, Istanbul. The assessment tool consists of 21 items. During the analysis of the data gathered, frequency, percentage, average, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, LSD test and similar statistical techniques have been used and interpreted. The implications of the study are as follows: 1. The teachers and principals perceive that the supervisors fulfill their counseling and training duties at minimum levels of performance. 2. The teachers and principals always expect that the supervisors fulfill their counseling and training duties consistently. 3. The perceptions of teachers and principals at the counseling and training duties of supervisors do not indicate a meaningful difference according to the field factor; however, some significant differences have been observed at the level of.05 according to the factors like gender, educational background and professional rank. 4. The expectations of teachers and principals at the counseling and training duties of supervisors do not indicate a meaningful difference according to the field and educational background factors; however, some significant differences have been observed at the level of.05 according to the factors like gender and professional rank. xien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin rehberlik ve mesleki yardım görevlerine ilişkin algı ve beklentileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmVocational aid
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher expectations
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmController
dc.identifier.yokid137605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid132639
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess