Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaş, Ahmet Tuğrul
dc.contributor.authorDoğan, Altan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:36Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:36Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398968
dc.description.abstractÖZET Rekabetin çok çetin olduğu ve değişimin hızla devam ettiği küresel pazarlarda, organizasyonların hayatlarını devam ettirebilmeleri ve üstünlük sağlayabilmeleri çalışanlarının istenen performanslarını göstermelerine bağlıdır. Çalışanların istenen performansı sergilemeleri de gelişimlerinde gösterdikleri çabalarda yatmaktadır. Günümüzün klasik performans değerlendirme yöntemleriyle çalışanların geHşjmlerinin sağlanması giderek imkansız hale gelmektedir. Çünkü klasik yöntemlerde, çalışanın değerlendirme anında sergilediği performans değerlendirilmekte ve kişisel gelişimi için gerekli olan bilgiler çalışana verilmemektedir. 360 derece performans yönetimi hem çalışanın davranışlarını değerlendiren hem de kişisel gelişimi için etkileşim halinde bulunduğu kişilerden geribesleme toplayan daha yararlı bir sistemdir. Çalışmamızda insan kaynakları işlevlerinin en önemlilerinden olan performans değerlendirme ve performans değerlendirme yöntemleri incelenmiş, 360 derece performans yönetim sistemi aynntıh olarak ele alınmıştır. 360 derece performans değerlendirmelerin diğer değerlendirme yöntemlerinden daha objektif ve adil olduklarını göstermek için 360 derece performans yönetiminin bilgisayar ve iletişim teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette uygulanması anlatılmıştır. xn
dc.description.abstractABSTRACT In the global markets where the competition and changes are so hard, the organizations need desired performances of their own employees in order to maintain their integrity and get better results than other organizations. The desired performance of the employees lays under their own efforts. It's getting impossible to maintain employee's improvement by today's classical performance appraisal processes. Because in classical methods, the performance when the employee shows during appraisal is measured and the information is essential for employee's improvement is not given to the employee. The 360 degree performance management is more benefitical system that either assesses employee's behavior or gather feedback from the persons related to employee for their personal improvement. In our study, the performance appraisal -one of the most important function of the human resource- and performance appraisal processes are investigated and 360 degree performance management system is reviewed. The application of 360 degree performance management in a organization that services in the computer and communication sector, is explained to proof the 360 degree performance appraisal is more objective and more fair than other appraisal processes. XIIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerformans değerlendirme sistemlerinde 360 derece performans yönetim sistemi ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid164527
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148162
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess