Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, Huriye Sevinç
dc.contributor.authorYildiz, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:31Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:31Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398951
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; İstanbul İli Bahçelievler İlçesi resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, öğretmenler kurulunda alman kararlara katılma derece ve isteklerini belirlemek, öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre katılma derece ve istekleri arasında fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini İstanbul İli Bahçelievler İlçesi'ndeki toplam 35 resmi ilköğretim okulunda çalışan 1940 öğretmen oluşturmaktadır. Evreni oluşturan 35 okulda çalışan öğretmenlerin %25'i ran-dom yoluyla belirlenerek anket uygulanmıştır. Ek listede sunulan Bahçelievler ilçesindeki resmi ilköğretim okullara gidilerek toplam öğretmen sayılarının %25'ine anketler dağıtılarak uygulanmıştır. Anketle elde edilen verilerin çözümlenmesinde istatistiksel teknikler olarak aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve TUKEY HSD testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir: 1. Öğretmenler, genel olarak eğitim öğretim ile ilgili kurul konularına katıldıklarını, para ile ilgili konulara katılmadıklarını belirtmektedirler. Yine aynı şekilde katılmak istedikleri kurul kararları arasında eğitim öğretim ile ilgili kurul konularının olduğu, para ile ilgili konulara katılmak istemedikleri görülmektedir. 2- Öğretmenlerin, öğretmenler kurulunda alınan kararlara katılma dereceleri ve katılma istekleri arasında anlamlı bir farklılık vardır. 3. Cinsiyete göre erkek ve kadın öğretmenlerin öğretmenler kurulunda alman kararlara katılma derecelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık vardır. 4. Erkek ve kadın öğretmenler, kendilerini yaptıkları işin uzmanı olarak görmeleri, yöneticilerle aynı eğitimi aldıklarına ve yaptıkları işlerde sorumluluk alarak daha başarılı olacaklarına inanıyor olmaları dolayısıyla kararların oluşumuna daha fazla katılmak istemektedirler. 5. Kıdeme ve mezun olunan okula göre öğretmenlerin, öğretmenler kurulunda alman kararlara katılma derecelerine ilişkin gruplar içi ve gruplar arası görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var, branşa göre yoktur. IX
dc.description.abstractThe aim of this research is that: To determine the teacher's wishes and levels who work in the county of Bahçelievler in Istanbul about participating into the School Committee Decisions (The Committee of Teachers), to put out if there is the difference among the teachers 'wishes and levels about participating into the these decisions according to their individual characteristics. The studying space(area) of this research covers 1940 teachers who work in 35 official primary and secondary schools in Bahçelievler (Istanbul). These teachers have been choosen at ran-dom. And a questionnaire has been applied to these teachers by going to the primary and secondary schools which are in the county of Bahcelievler(for 25% of all teachers in every school). These schools' list is in the addition list(it is below). In analyzing the datas, as statistiycal techniques, arithmethical average(mean), standarts device, T-test,variance analysis, TUKEY HSD test were used /applied. The findings/results of these research are : 1. The teachers express that they join in school committee meetings about education-teaching but not about money/monetary issues. And, it is seen that the situation about committee decisions is like that. 2. There is a meaningful difference among the teachers about participating into the decisions taken in the committee meetings. 3. There is a meaningful difference between men( teachers) and women( teachers) for participating into the decisions taken in the meetings. 4. Men(teachers) and women (teachers) both think that they are specialist about their field of study. They think that they have the same education like tehir administrators. And they believe that they will be succesfull when they take responsible in the work they do. Because of these all reasons,they want to join in making decisions about work(School, education, teaching issues...) 5. There is a meaningful difference among teachers by seniority and by graduation(by t heir o wn univ ersities) about p articipating int o t he s chool c ommittee decisions. But, there is no difference among them according to their branchs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin, öğretmenler kurulunda alınan kararlara katılma derece ve isteklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the teachers' wishes and levels for participating into the school committee decisions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers council
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTukey test
dc.subject.ytmDecision making participation
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid164268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148192
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess