Show simple item record

dc.contributor.advisorSümer, Mehmet
dc.contributor.authorAlper, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:27Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:27Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398936
dc.description.abstractÖZET Son yıllarda enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişim sonucunda geleneksel ekonomi kavramı etkinliğini kaybetmiştir. Belirtilen teknolojilerde ki gelişmeler sonucunda yeni ekonomi diye adlandırılan kavram ortaya çıkmıştır. Yeni ekonomide üretimin ana üretim faktörü bilgidir. Bilgi diğer tüm üretim faktörleri yerine kullamlabilmektedir. Bilgisayar, telefon, televizyon, radyo ve özellikle internet teknolojisindeki akıl almaz gelişimler, ekonomin önündeki tüm engelleri kaldırmıştır. İnternet sayesinde, dünyanın herhangi bir yerindeki ürüne veya bilgiye istenildiği an ulaşılma imkanı vardır. Adı geçen teknolojilerin birey ve firmalara maliyeti, bu teknolojilerdeki hızlı gelişime rağmen, azalmaktadır. Bu maliyet düşüşü, ekonomiyi tetikleyen bir etki yaratmaktadır. Bu tez çalışmasında yeni ekonominin tanımı yapılıp iktisadi etkileri anlatılmıştır. Buna göre, Yeni ekonomi, küreselleşmiş dünyada gücünü bilgisayar ve telekomünikasyon teknolojilerindeki hızlı gelişmeden alan, ana üretim faktörü bilgi olan ve geleneksel ekonominin makro ve mikro teorileriyle örtüşmeyen iktisadi bir olgudur. Yeni ekonominin kendine has kuralları ve özellikleri vardır. Yeni ekonomini,Elektronik Piyasalar, E-Ticaret, Entelektüel Sermaye ve E-Devlet gibi alt başlıklardan oluşur. Yeni ekonomi mevcut mikro ve makro teorileri etkilemiştir. Yeni ekonominin çeşitli avantaj ve dezavantajları mevcuttur. Bu çalışma kapsamında Dünya' da ve Türkiye'de yeni ekonominin ne durumda olduğu anlatılmıştır. Türkiye gelişmiş ülkelere nazaran, yeni ekonomide istenilen noktaya ulaşamamıştır. Tez çalışması kapsamında yapılan ve katılımcıları lisans eğitimine devam eden öğrencilerden oluşan bir anket çalışmasına göre, yeni ekonomi kavramının toplum tarafından yeterince bilinmediği, ayrıca toplumun yeni ekonomi enstrümanlarına tam olarak entegre olamadığı sonuçlarına, kesin olmamakla birlikte, varılabilir. Anahtar Kelimeler: Yeni Ekonomi, Enformasyon ve İletişim Teknolojisi, İnternet, E- Ticaret, E-Devlet. xı
dc.description.abstractABSTRACT In recent years, as a result of the fast development in information and communication technology, the concept of conventional economy lost its efficiency. As a result of the developments in the mentioned technologies, a concept called new economy was occurred. In new economy,,the main production factor in production is information. Information can be used instead of the other production factors. The unbelivable developments in computer, telephone, television, radio and especially internet removed all the obstacles. By the help of Internet it can be reached any product or information in any place on earth. The cost of the mentioned technologies for individuals and firms is decreased even the fast development occurred in these technologies. The increase in cost creates an effect that triggers the economy. In this thesis study, the definition of the new economy is made and its economic effects were explained. According to this, the new economy takes its power from the fast development in computer and telecommunication technology in the globalized world and its main production factor is information and it is an economic concept which does not cover the macro and micro theories of the conventional economy. The new economy has its own rules and specifications. The new economy is consists of subtitles as Electronic Markets, E-Trade, Intellectual Capital, and E-Government The new economy affects the existing micro and macro theories. The new economy has various advantages and disadvantages. In the scope of this study, the condition of the new economy in World and in Turkey is explained. When compared to developed countries, Turkey could not reach the desired point in new economy. According to a survey study in the scope of a thesis study and whose participants are consist of graduate students, the concept of new economy is not known enough by the society. Also, the society could not integrate to new economic instruments fully. Key Words: New Economy, Information and Communication Technology, Internet, E- Trade, E-Government. xnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleYeni ekonomi ve iktisadi etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid164742
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148139
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess