Üniversite düzeyinde yabancı dil ölçme araçlarında eşdeğer değerlendirmenin yeri: Tanısal model ve uygulama
dc.contributor.advisor | Erözden, Aybars | |
dc.contributor.author | Kocikoğlu, Buket | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:16:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:16:25Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398928 | |
dc.description.abstract | oz Bu çalışma üniversite düzeyinde ölçme ve değerlendirme dizgesinin iyi işleyip işlemediğini buldurtacak bir yol ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma aynı zamanda üniversitelerde, ölçme ve değerlendirme birimlerinde ölçme aracı hazırlayan öğretim elemanları ve öğrenicilerin kurumlarında var olan ölçme ve değerlendirme sistemi ve eşdeğer değerlendirme yöntemlerinin kullanılması hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacını taşımaktdır. Bu amaca bağlı olarak, çalışma ile ilgili veriler belirlenen ölçütlere göre hazırlanmış sormacalar yardımıyla elde edilmiş ve elde edilen sonuçlara göre bir ön ölçme ve değerlendirme modeli önerilmiştir. Araştırmaya altı Devlet Üniversitesinin ölçme ve değerlendirme birimlerinde yer alan toplam 29 öğretim elemanı katılmıştır. Yıldız Teknik Üniversitesi İleri İngilizce II kümesinden 834 erek öğrenici kitlesi olarak araştırmada yer almıştır. Verilerin incelenmesi sonucunda, öğrenicilerin var olan ölçme ve değerlendirme sisteminden memnun olmadıkları ortaya çıkmıştır. Bu durum mevcut sınavların yetersiz yönlerinin eşdeğer değerlendirme yöntemleri ile desteklenmesinin ve daha etkin sonuçlar elde etmek için çoklu değerlendirme birarada kullanılmasının önemini vurgulamaktadır. Öğrenicilerin hazırlanan ölçme araçları hakkında düşüncelerinin sorulması ile ölçme ve değerlendirme sürecine dahil olmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, ölçme aracı hazırlayan öğretim elemanlarının ve öğrenicilerin ölçme ve değerlendirme konusunda bilgilendirilmeye gereksinim duydukları ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this study is to explore the method which reveals whether the assessment system at university level is effective or not. The study also investigated testing office members' and students' opinions about assessment system currently used in their institutions and about the use of alternative forms of assessment. Based on this aim, the data of the study were collected through questionnaires that depend on certain qualities and according to the results a diagnostic model about assessment system was suggested. This study was conducted with 29 testing office members from six State Universities and 834 students from Yıldız Technical University. The results of the data analysis revealed that students find the assessment system unsatisfacory in itself. This emphasizes the importance of supplementing the weak points with alternative forms of assessment and using multiple assessment methods to obtain more effective results. Students would like to be involved in the assessment process by presenting their opinions about tests and test tasks. According to the results, testers and students will need to be trained on the assessment instruments which they do not have enough information about. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite düzeyinde yabancı dil ölçme araçlarında eşdeğer değerlendirmenin yeri: Tanısal model ve uygulama | |
dc.title.alternative | The importance of alternative assessment forms in foreign language assessing systems at university level: Diagnostic model and application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 164725 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 148141 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |