Biçim ve anlam odaklı derslerde yabancı dil öğretmenlerinin kullandıkları yanlış düzeltme yolları ve öğrencilerin verdikleri karşılıklar
dc.contributor.advisor | Toksöz, Nesrin | |
dc.contributor.author | Helvaci, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:16:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:16:25Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398926 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada sınıf söylemi içinde öğretmen-öğrenci konuşması incelenmiş, biçim odaklılık ve anlam odaklıhk çerçevesinde öğretmenlerin kullandıkları yanlış düzeltme yollan ve yanlış yapan öğrencilerin düzeltili geribildirimlere verdikleri karşılıklar sınıflandırılmış ve sınıf içi örneklerle öğretmen ve öğrenci konuşması yanlış düzeltimine ve öğrencilerin verdikleri karşılıklara dayalı olarak betimlenmiştir. İstanbul'da Yıldız Teknik Üniversitesi 'nin Temel İngilizce hazırlık sınıfı C (başlangıç) kurunda, 14 farklı öğretmen tarafından yapılan 45 dakikalık 14 ders, sınıfın işitsel kaydı yapılarak araştırmacı tarafından gözlemlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri tabanı, bu ders kayıtlarının çeviri yazı haline getirilmiş biçiminden oluşmaktadır. Sonuç olarak öğretmenlerin biçim ve anlam odaklı derslerde ayrı düzeltme yollarını kullandıkları ve öğretmenlerin kullandıkları düzeltme yollarını dersin amacının belirlediği saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the student-teacher talk in classroom discourse is explored. The strategies that the teachers use while correcting errors and the students' responses to the teachers' feedback in the form focused and meaning focused lessons are classified and the student- teacher talk during the error correction process is described. The 45 -minute lessons instructed by 14 teachers at Yıldız Technical University Basic English Department Elementary level are observed and audio recorded. The database used in the research is comprised of the transcripts of these audio recordings. It is found that the teachers' use of error correction strategies differ in form focused and meaning focused lessons. The teachers' use of error correction strategies is determined by the lesson's aim. u | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Biçim ve anlam odaklı derslerde yabancı dil öğretmenlerinin kullandıkları yanlış düzeltme yolları ve öğrencilerin verdikleri karşılıklar | |
dc.title.alternative | The error correction strategies EFL teachers use and learner uptakes in form-focused and meaning-focused lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Error correction methods | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Error correction model | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.identifier.yokid | 164462 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 148169 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |