Show simple item record

dc.contributor.advisorToksöz, Nesrin
dc.contributor.authorHelvaci, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:25Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:25Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398926
dc.description.abstractBu çalışmada sınıf söylemi içinde öğretmen-öğrenci konuşması incelenmiş, biçim odaklılık ve anlam odaklıhk çerçevesinde öğretmenlerin kullandıkları yanlış düzeltme yollan ve yanlış yapan öğrencilerin düzeltili geribildirimlere verdikleri karşılıklar sınıflandırılmış ve sınıf içi örneklerle öğretmen ve öğrenci konuşması yanlış düzeltimine ve öğrencilerin verdikleri karşılıklara dayalı olarak betimlenmiştir. İstanbul'da Yıldız Teknik Üniversitesi 'nin Temel İngilizce hazırlık sınıfı C (başlangıç) kurunda, 14 farklı öğretmen tarafından yapılan 45 dakikalık 14 ders, sınıfın işitsel kaydı yapılarak araştırmacı tarafından gözlemlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri tabanı, bu ders kayıtlarının çeviri yazı haline getirilmiş biçiminden oluşmaktadır. Sonuç olarak öğretmenlerin biçim ve anlam odaklı derslerde ayrı düzeltme yollarını kullandıkları ve öğretmenlerin kullandıkları düzeltme yollarını dersin amacının belirlediği saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the student-teacher talk in classroom discourse is explored. The strategies that the teachers use while correcting errors and the students' responses to the teachers' feedback in the form focused and meaning focused lessons are classified and the student- teacher talk during the error correction process is described. The 45 -minute lessons instructed by 14 teachers at Yıldız Technical University Basic English Department Elementary level are observed and audio recorded. The database used in the research is comprised of the transcripts of these audio recordings. It is found that the teachers' use of error correction strategies differ in form focused and meaning focused lessons. The teachers' use of error correction strategies is determined by the lesson's aim. uen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBiçim ve anlam odaklı derslerde yabancı dil öğretmenlerinin kullandıkları yanlış düzeltme yolları ve öğrencilerin verdikleri karşılıklar
dc.title.alternativeThe error correction strategies EFL teachers use and learner uptakes in form-focused and meaning-focused lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmError correction methods
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmError correction model
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMeaning
dc.identifier.yokid164462
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148169
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess