Show simple item record

dc.contributor.advisorKırçova, İbrahim
dc.contributor.authorSarisoy, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:22Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:22Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398918
dc.description.abstractÖZET OTOMOTİV SEKTÖRÜ SATIŞ SONRASI HİZMETLERDE KURUMSAL KAYNAK PL ANMAMA Emrah SARISOY Bu çalışmayla, otomotiv sektöründe uygulanan satış sonrası hizmet süreçleri incelenmiş, bu süreçlerin kurumsal kaynak planlama (ERP) yaklaşımı ile yönetimi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda kurumsal kaynak planlama uygulamalarmın gelişimine temel olan malzeme ihtiyaç planlama (MRP I), üretim kaynaklan planlama (MRP E), dağıtım ihtiyaçları planlama (DRP I), dağıtım kaynaklan planlama (DRP E) konularından bahsedilmiştir. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarım da içerecek şekilde gelişimine devam eden kurumsal kaynak planlama uygulamalan (ERP E) çok yeni olmasına rağmen, çalışmada bu son gelişmeler de anılmıştır. Çalışmada aynca müşterinin sesini tasarım süreçlerini tetiklemek üzere bir girdi olarak kullanmak üzere en kuvvetli araç olarak görülen kalite işlevi yayma (QFD) araçlarının da temelleri hakkında bilgi verilmiş, bu araçlann kurumsal kaynak planlama sistemlerine dahil edilmesi halinde sağlanacak faydalara değinilmiştir. Çalışma Ford Otosan firmasının satış sonrası hizmet yönetim yazıhmının detaylı incelemesi ile tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Kaynak Planlama, ERP, Malzeme İhtiyaç Planlama, MRP, Otomotiv Sektöründe Satış Sonrası Hizmetler
dc.description.abstractABSTRACT ENTERPRISE RESOURCE PLANNING FOR AFTER SALE SERVICE MANAGEMENT IN AUTOMOTIVE INDUSTRY Emrah SARISOY With this study, after sale services in automotive sector are investigated under enterprise resource planning approaches. Also material requierements planning (MRP I), manufacturing resources planning (MPR E), distribution requirements planning (DRP I), distribution resources planning (DRP II), technics are mentioned as ERP fundamentals. ERP deployment progresses still go on and recent applications take customer relations management (CRM) into account. Such recent applications are called ERP II and included in this study even if it's not well known term yet. Fundamentals of quality function deployment (QFD) are explained as well in the study and the advantages of integrating ERP systems and QFD tools are mentioned. This study has been completed with a real life after sale service management application investigation in Ford of Turkey (Ford Otosan). Key Words: Enterprise Resources Planning, ERP, Material Requirements Planning, MRP, After Sale Services in Automotive Industry VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerde kurumsal kaynak planlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid164708
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148143
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess