Show simple item record

dc.contributor.advisorBartu, Hülya
dc.contributor.authorÖzkan, Banu
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:19Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:19Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398908
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada İngilizce orta düzeyinde eğitim gören üniversite öğrencilerinin okuma metinlerini kendilerinin seçmelerinin okuma becerilerinin gelişimine etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin metin seçmeleri dışında metinlere soru hazırlamalarının da okuma becerilerine katkısı metin seçiminin etkisini desteklemesi açısından dikkate alınmıştır. Soru hazırlamaları için yapılan soru türleri öğretiminin de bu öğrencilerin okuma başarılarında etkisi olup olmadığı da ayrıca incelenmiştir. Araştırma İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Eğitim Bölümü Hazırlık sınıfları arasında iki orta {intermediate) düzey sınıf ile yürütülmüştür. Her iki sınıf da 30 kişidir ve araştırmaya toplam 60 öğrenci katılmıştır. Araştırma sırasında araştırmacının ders verdiği sınıf, uygulamanın yapılması için deney grubu olarak belirlenmiş, diğer sınıf kontrol grubu olarak kullanılmıştır. Deney grubu öğrencileri okumak istedikleri metinleri kendileri seçmiş, kontrol grubu ise sınıfta işlenen ders kitabındaki metinleri okumaya devam etmiştir. Okuma metinlerinin öğrenciler tarafından seçilmesinin öğrencilerin okuma becerileri edinimine etkisi, metinleri kendileri seçen öğrenicilerin bu konudaki fikirleri yorumlanarak irdelenmiştir. Öğrencilerin okuma metinlerine soru hazırlamalarının okuma becerilerine etkisini ölçmek için ise deney grubuna soru türleri öğretimi yapılmış, kontrol grubuna bu öğretim yapılmamış, ancak her iki gruba da bu soru türlerini içeren birer sınav verilerek sınav sonuçlarındaki farklılıklar niteliksel açıdan incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre; öğrenicilerin okumak istedikleri metinleri kendilerinin seçmelerinin onların güdülenmelerini arttırarak okuma becerilerine olumlu katkısı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin metinlere soru hazırlamalarının da okuma soru türleri öğretimi yapılan deney grubunun okuma başarılarına, bir anlamda okuma becerilerine olumlu katkıda bulunduğu sonucuna varılmıştır. iv
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study was to examine the effects of Intermediate level English students' selecting their own reading materials on the development of their reading skills. The effcet of students' preparing questions for these texts was questioned in order to support the effect of their text selection. Additionaly. it was examined whether the instruction of reading question types affected these student's reading success. This study was conducted at Istanbul University Department of Foreign Languages Teaching in two intermediate preparatory classes. Each class had 30 students and a total of 60 students participated in the study. During the study the learners whom the researcher was teaching herself was labelled as the experiment group and the other was used as the control group. The students of the experiment group chose the texts they wanted to read themselves while the control group continued to read the texts in their course book. The effect of students' choosing the texts they want to read was examined by interpreting student's own reflections about the effects of the study on their reading skills. As a result of the study it was concluded that the students' choosing of their own reading materials increased their motivation and thus had a positive effect on their reading skills. It was also concluded that the preparation of questions for these texts by the students positively affected the reading succcess or the acqusition of the reading skills of the experiment group who had been instructed on reading question types.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkuma metinlerini öğrencilerin seçip hazırlanmasının okuma becerileri edinimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid164703
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148144
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess