Show simple item record

dc.contributor.advisorHasgül, Servet
dc.contributor.authorTümkaya, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T11:15:45Z
dc.date.available2020-12-29T11:15:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398801
dc.description.abstractKüreselleşmenin yayılması ile beraber sektörler ve hizmet alanları değişim göstermiştir. Bu değişimden en çok etkilenen sektörlerden biri olan bankacılık sektöründeki sıkı rekabet bankaları bireysel bankacılık alanına yöneltmiştir. Günümüzde bireysel bankacılığın en öne çıkan araçlarından biri de kredilerdir. Tüketiciler hemen her ihtiyaçları için kredi kullanımına yönelmektedir. Krediler, bireysel bankacılığın en öne çıkan araçlarından biri haline gelmiştir. Kredi kullanım sayısı ile ilgili güncel veriler, kredi kullanımını, detaylı bir şekilde ele alınması gereken bir konu haline getirmiştir. Tüketicideki kredi algısı haritasını belirlemek, literatüre önemli bir zenginlik kazandıracaktır. Bu tezde tüketicilerin kredi kullanma nedenleri araştırılarak bir tüketici konumlandırma çalışması yapılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye'de yaşayan ve kredi kullanımı gerçekleştirmiş kişilere demografik sorularla beraber tüketici algılarına yönelik çoktan seçmeli sorular sorulmuş ve anket analizleri yapılmıştır. Bu anket soruları, kredi kullanımında, tüketicilerin cinsiyetlerinin, yaşlarının, medeni durumlarının, eğitim durumlarının, yaşadıkları bölgelerin ve gelir durumlarının etkisini belirleme amacı taşımaktadır. Anket sonucunda tüketicilerin kredi kullanım durumlarına ilişkin çeşitli bilgiler elde edilmiştir. Elde edilen bu bilgiler katılımcıların kişisel bilgileriyle karşılaştırılmış detaylı bir analiz gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda tüketicilerin, harcamalarında en çok kullandıkları ödeme biçiminin kredi kartı ile tek çekim veya taksitli alışveriş olduğu, banka kredilerini ödeme biçimi olarak çok sık kullanmadıkları görülmüştür. Katılımcıların alışverişlerini yapmadan önce ihtiyaçları ve ödeme şekli konusunda ara sıra planlama yaptıkları görülürken, hiç yapmayanların ve her zaman yapanların oranları birbirine yakın olarak bulunmuştur. Aylık geliri yüksek olan kişiler bir mal veya hizmeti satın alırken zorlandıklarında beklenenden daha fazla kredi kullanmaktayken aylık geliri nispeten düşük olan kişiler gereksinimlerini karşılarken zorlandıklarında beklenenden daha düşük kredilere başvurmuşlardır. Demografik veriler ele alınarak yapılan analizlerde ise kadınların erkeklerden daha fazla nakit para ihtiyacı olduğu ortaya konmuştur.
dc.description.abstractWith the spread of capitalism, sectors and service areas have changed. Strict competition in the banking sector, one of the sectors most affected by this change, has led banks towards retail banking. Today, one of the most prominent tools of retail banking is loans. Consumers tend to use credit for every kind of need. Credits have become one of the most prominent tools in retail banking. Current data about credit usage numbers have transformed credit usage a subject which must be handled in detail. Determining consumer's credit perception map will add important wealth to literature. In this thesis, a consumer positioning study was carried out by investigating the reasons why consumers use credit. Working under living in Turkey and those who have realized the use of credit has been asked multiple-choice questions based on consumer perception, together with demographic questionnaire and survey analysis was conducted. These survey questions aim to determine the impacts of gender, age, marital status, education status, area of residence and income status of consumers on credit usage. Various information about consumer credit usage was obtained from the results of the questionnaire. The data obtained were then compared with the personal information of participants and a detailed analysis was realized. As a result of the analysis, it is seen that the most commonly used form of payment in their expenditures is one-shot or installment shopping with a credit card, and they do not use bank loans very often as a form of payment. Participants seemed to occasionally plan their needs and form of payment before making their purchases, while the rates of those who do not plan and those who always plan were close to each other. Individuals with higher monthly incomes tend to use more credits than expected when they have difficulty in purchasing a good or service. Individuals with relatively low monthly incomes have applied to credits lower than expected when they have been compelled to meet their needs. Analyzes based on demographic data reveal that women need more cash than men.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleTürkiye`de kredi kullanım nedenleri kapsamında tüketicilerin konumlandırılması
dc.title.alternativeThe positioning of consumers in Turkey in the scope of reasons for credit usage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-08
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer credits
dc.subject.ytmRetail banking
dc.subject.ytmBank credits
dc.identifier.yokid10215264
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid539970
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineYöneylem Araştırması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess