dc.contributor.advisor | Erden, Münire | |
dc.contributor.author | Alici, Seher Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:15:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:15:43Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398786 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2002-2003 öğretim yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık sınıfı öğrencilerinin kendilerine sağlanan öğretimin niteliğine ilişkin görüşleri alınarak uygulanmakta olan İngilizce programının yeterlilikleri ve yetersizliklerinin saptanması amacı ile yürütülmüştür. Araştırmanın evreni, 2002-2003 öğretim yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencileridir. Öğretimin ikinci yarıyılındaki öğrencilerden 259 öğrenci (%16.1) araştırma örneklemini oluşturmuştur. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 47 soruluk bir anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ankette hazırlık öğretiminin genel özelliklerine (7 soru), hedeflerine (7 soru), içeriğine (28 soru) ve ölçme değerlendirme sürecine (5 soru) ilişkin 47 soru bulunmaktadır. Anket güvenirliği için Wilcoxon ve Kappa uyum testleri ile iç güvenirlik için Cronbach-Alpha güvenirlik hesabı yapılmıştır. Bunlara göre, anket yüksek düzeyde güvenirlik ve iç tutarlılığa sahip bulunmuştur. Anketle elde edilen verilerin yüzde ve frekans hesaplamaları SPSS (Statistical Package For Social Sciences) bilgisayar programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Hazırlık sınıfı öğrencileri, öğretimin genel özelliklerine ilişkin olarak, öğretimin toplam süresini, programda yer alan 'Temel Ders' (Course Book) ve 'Yazma' (Writing) ders sayılarını yeterli bulmakta; ancak, 'Dilbilgisi' (Grammar) ve 'Okuma' (Reading) ders sayılarının yeterli olduğunu düşünmemektedirler; öğretimde devam zorunluluğu da yabancı dil öğrenimi için gerekli görmektedirler. Hazırlık öğrencileri, İngilizce okuduğunu anlama ve yazma becerisi kazandıklarını düşünmektedirler; ancak, dinlediğini anlama ve düşüncelerini anlatma konusundaki yeterliklerinden emin olmadıklarını belirtmektedirler. Öğrenciler akademik kaynakları izleyecek dil yetkinliğine ulaşmadıklarını; fakat, öğrendikleri İngilizce'nin lisans eğitimindeki ileri İngilizce dersleri için iyi bir temel oluşturacağını düşünmektedirler. Hazırlık programında 'Temel Ders' (Course Book) ve 'Okuma' (Reading) ders kitaplarının öğrenim gereksinimlerini karşılamak için yetersiz kaldığı, 'Dilbilgisi' (Grammar) ve 'Yazma' (Writing) ders kitapları ile 'Çalışma Kağıdı' (Worksheet) çalışmalarının öğrenim gereksinimlerini yeterli düzeyde karşıladığı; ancak görsel ve işitsel materyallerin kullanımının yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. IIIHazırlık okulu öğrencileri, öğretmenlerinin ders içi etkinliklerde ve sınıf yönetiminde belirgin yetersizlikleri olduğunu düşünmektedirler. Öğrenciler, ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin olarak ise, sınavları içerik, puan dağılımı ve uygulama sıklığı açısından yeterli bulmakta, ancak, sınavların bilgi düzeyini ölçmedeki yeterliliği konusunda görüş birliği içinde değildirler. Araştırmanın bulgularına göre, hazırlık programında kullanılan ders kitaplarının öğrenci geri bildirimi ile yeniden gözden geçirilmesi, derslerin görsel ve işitsel materyallerle zenginleştirilmesi; öğrencilerin İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi için ders içerik ve işlenişinin 'öğrenen merkezli' ve 'iletişime dayalı öğretim' ilkeleri doğrultusunda yeniden düzenlenmesi; öğretmenlerin sınıf yönetimi konusunda bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amacı ile hizmet içi seminerlerin daha sık düzenlenmesi gerekliliği belirtilmiştir. IV | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to identify the strengths and weaknesses of the syllabus in YTU School of Foreign Languages, Department of Basic Languages (English Preparatory School) via the opinions of the students on the quality of instruction they were provided with in the 2002-2003 academic year. The universe of the research is the students of YTU Preperatory School and the sample which has been randomly selected, consists of a group of 259 (16.1%) students during the second term. The survey method has been used in this study and the data gathered through a 47- question questionnaire which was developed by the researcher. The questionnaire has questions related to different areas of the syllabus; that is, there are 7 questions related to general characteristics of the syllabus, 7 questions related to the objectives, 28 questions on content and 5 questions on assessment and evaluation. To determine the reliability of the questionnaire, Wilcoxon and Kappa tests have been applied; and to determine the internal consistency of the questionnaire The Cronbach Alpha test has been applied and according to test results, the questionnaire has been found to have a high level of reliability and internal consistency. The data obtained was evaluated in terms of percentage and frequency by the SPSS statistics program. According to findings of this study, students, within the limitations of the general characteristics of the syllabus, are seen to be satisfied with the duration of the education and with the time allocated for the 'Course Book' and 'Writing' lessons; however, they do not find the time allocated for 'Grammar' and 'Reading' lessons, enough. Students believe that mandatory attandance to lessons is essential for language learning. The majority of the students believe that, within the limitations of instructional material, they have gained enough competency in reading and writing in English, but they are not sure about their competency in listening and speaking. They do not think the English they have learned will enable them to use academic sources but it will certainly form a basis for the Advanced Level Engligh lessons in their university education. According to students, books used in the instruction of The Main Course (Course Book) and 'Reading' lessons almost fail to fulfill their learning expectations, and not enough audio- visual material is used in the syllabus. However, books used for the instruction of 'Grammar' and 'Writing' lessons and worksheet studies are found to be quite effective. VStudents seem to believe that their teachers have some inadequacy in the areas of class management and instructional skills. Students find the asssessment and evaluation process satisfactory in terms of content, mark allocation, and exam frequency. However, they are doubtful about its efficacy in evaluating their level of knowledge. According to research findings, it is essential that both the materials and the books are examined taking the students' needs into consideration and the lessons have to be supported by audio-visual material. The communicative approach and learner-centered teaching methods have to be emphasized in the instruction in order to enable students to gain listening and speaking competencies. Teachers have to be provided with in-service training more often to enable them to foster their efficacy in class management and instruction. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yıldız Teknik Üniversitesi Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin kendilerine sağlanan öğretimin niteliğine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions of Yıldız Technical University, foreign languages department English preparatory school students` on the quality of education they are provided with | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Perceived quality | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Service quality | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Yıldız Technical University | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Quality of school life | |
dc.identifier.yokid | 164311 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 148182 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |