Okuma ediminde bağlam ipuçlarının sözcük edimine etkisi
dc.contributor.advisor | Erözen, Aybars | |
dc.contributor.author | Helvaci, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:15:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:15:41Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398770 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, okuma sırasında bağlam ipuçlarının doğal yolla sözcük edinimine etksini konu alır. Araştırmada öğrenicilerin sözvarhklanndaki değişim incelenmiştir. Doğal yolla sözcük ediniminin basamaklarını oluşturan okuma metinlerinde yer alan bilinmeyen sözcüklerin anlamlarının doğru tahmin edilmesi, doğru kullanılması ve anımsanması, okumadan önce ve sonra uygulanan ölçme araçlarıyla ölçülüp değerlendirilmiştir. Kuleli Askeri Lisesi Hazırlık Sımfi'mn ikinci döneminde okuyan ve belirli bir sözvarlığma sahip 14-15 yaş grubundaki 360 öğreniciden 86 öğrenici erek kitle olarak seçilmiştir. Bu doğal yolla sözcük edinimi araştırması için, kolay sözcük öğrenimine yol gösterecek bir kitapçık, 10 ön-test, 10 okuma metni ve 486 test maddesinden oluşan 60 art-test hazırlanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study explores the effect of contextual clues on incidental vocabulary acquisition during reading. The vocabulary growth of the learners has been researched and analyzed. Guessing the meaning of unknown words during reading, using them and their retention which comprise the steps of incidental vocabulary acquisition have been measured and evaluated by the pre-tests and post-tests of reading. Among the 360 students who study at Kuleli Military High School in the second semester, 86 students were chosen as the target group. The selected students were between 14 and 15 years of age and achieved vocabulary growth to a certain extent during the year. In this study of incidental vocabulary acquisition, a booklet which may help students learn words easily, 10 pre-tests, 10 reading texts and 60 post-test containing 486 test items were prepared. a | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okuma ediminde bağlam ipuçlarının sözcük edimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of contextual clues in vocabulary acquisition in reading performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Context based approach | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Clue | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.identifier.yokid | 164295 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 148183 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |