Kendi kendine dil öğrenme modeli ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
dc.contributor.advisor | Erözden, Aybars | |
dc.contributor.author | Tarhan, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:15:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:15:15Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398592 | |
dc.description.abstract | öz Bu çalışmada Yabancı dil olarak Türkçe öğrenim sürecini kendi başına tamamlamak isteyen bir bireyin öğrenen özelliklerinin neler olması gerektiği ve bu süreçte gereksinim duyacağı bir gerecin nitelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada öncelikle yetişkin eğitiminde kullanılan kavram ve tanımlamalara yer verilerek öğrenen özellikleri sunulmuştur. Araştırma boyutunda ise bireylerin gereksinmelerini karşılayacak bir gerecin niteliklerinin neler olması gerektiği ulamlanmıştır. Yapılan araştırma verilerine dayanılarak kendi kendine öğrenme modeli çıkarılmaya çalışılmıştır. Sonraki bölümde ise çıkarılan model temel alınarak çalışma yapraklan ve örnek bir yoğun teker hazırlanmıştır. Çalışma yapraklarında seçilen etkinliklerin gerekçeleri sunulmuştur. Son bölümde sonuç ve önerilere yer verilmiştir. ıı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this study how the characteristics of the learner profile of an individual who would like to learn Turkish as a foreign language on his/her own and the properties of the material that he/she would need to use during the learning process should be are specified. In this study, the concepts and definitions in adult education are first investigated and then the learners' characteristics are presented. In the research section, the qualities of the material which covers the needs of the learners are categorized. A self learning model is constructed according to the research data. In the following section a number of worksheets and a computer-assisted material are designed based on the self learning model discussed. The reasons of the activities in the worksheets are also presented. In the final section some conclusions are drawn and suggestions given. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kendi kendine dil öğrenme modeli ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Oneself learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.identifier.yokid | 160939 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 145473 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |