Show simple item record

dc.contributor.advisorErözden, Aybars
dc.contributor.authorTarhan, Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T11:15:15Z
dc.date.available2020-12-29T11:15:15Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398592
dc.description.abstractöz Bu çalışmada Yabancı dil olarak Türkçe öğrenim sürecini kendi başına tamamlamak isteyen bir bireyin öğrenen özelliklerinin neler olması gerektiği ve bu süreçte gereksinim duyacağı bir gerecin nitelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada öncelikle yetişkin eğitiminde kullanılan kavram ve tanımlamalara yer verilerek öğrenen özellikleri sunulmuştur. Araştırma boyutunda ise bireylerin gereksinmelerini karşılayacak bir gerecin niteliklerinin neler olması gerektiği ulamlanmıştır. Yapılan araştırma verilerine dayanılarak kendi kendine öğrenme modeli çıkarılmaya çalışılmıştır. Sonraki bölümde ise çıkarılan model temel alınarak çalışma yapraklan ve örnek bir yoğun teker hazırlanmıştır. Çalışma yapraklarında seçilen etkinliklerin gerekçeleri sunulmuştur. Son bölümde sonuç ve önerilere yer verilmiştir. ıı
dc.description.abstractABSTRACT In this study how the characteristics of the learner profile of an individual who would like to learn Turkish as a foreign language on his/her own and the properties of the material that he/she would need to use during the learning process should be are specified. In this study, the concepts and definitions in adult education are first investigated and then the learners' characteristics are presented. In the research section, the qualities of the material which covers the needs of the learners are categorized. A self learning model is constructed according to the research data. In the following section a number of worksheets and a computer-assisted material are designed based on the self learning model discussed. The reasons of the activities in the worksheets are also presented. In the final section some conclusions are drawn and suggestions given. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKendi kendine dil öğrenme modeli ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmOneself learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmTurkish
dc.identifier.yokid160939
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145473
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess