Performans geliştirmede bir araç olarak koçluk sistemi ve bir uygulama
dc.contributor.advisor | Gürol, Yonca Deniz | |
dc.contributor.author | Yalçinkaya, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:15:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:15:01Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398496 | |
dc.description.abstract | Koçluk kavramına geniş bir perspektiften bakıldığında, eğitim tekniği ve performans değerlendirme sürecine alternatif olabilecek bir yaklaşım olarak da organizasyonlarda uygulandığım ve çok yönlü yararlar sağladığım görmekteyiz. İnsanlar birbirinden çok farklı özelliklere sahip olduğu gibi, çok farklı faktörlerle motive olup, tatmin olmaktadırlar. Dolayısıyla etkili olabilecek motivasyon faktörlerim tüm çalışanlar için genellemek, yani herkesin belirli motivasyon yöntemleriyle performanslarını iyileştirmeye yöneltmek, güdülemek çoğu kez mümkün olmamaktadır. Koç ve bireyler arasındaki yüzyüze- birebir ilişkilerin her gün sürdürülmesi ve açık, destekleyici, güvene dayalı etkin bir iletişim sürecim sağlamaya dayanmaktadır. Bu durumda, bireyleri yalandan tanımaya olanak tanımakta ve bu sayede nelerden haz aldıkları, işlerim yaparken mutluluk duymaları için ne gibi motivasyon araçlarının kullanılabileceği konusunda sağlam bilgiler sağlayarak bu doğrultuda hareket etmeyi mümkün kılmaktadır. vııı | |
dc.description.abstract | When mentorship is considered within a wide perspective, we see that it is applied in the organizations as an alternative approach to the training techniques and performance evaluation process and reaps multiple benefits. People have very different characteristics from each other as well as they are motivated and satisfied by very different factors. Therefore, it is mostly impossible to generalize the effective motivation factors for all employees, in other words it is impossible to try to improve the performances of the employees with certain motivation methods. Carrying on the face-to face, one-to-one relations between the mentor and the individual everyday depends on providing a clear, supportive, confident and effective communication process. In this case, it becomes possible to recognize the individuals closer and in this way to act in the right way by getting right information from what kinds of activities the individuals get pleasure, what kind of motivation tools can be used in order to make them happy while working. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Performans geliştirmede bir araç olarak koçluk sistemi ve bir uygulama | |
dc.title.alternative | Coaching system as a tool for performance development and apractical investigation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179511 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160788 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı |