Show simple item record

dc.contributor.advisorErkün, Zehra
dc.contributor.authorLambaoğlu, Şenay
dc.date.accessioned2020-12-29T11:14:12Z
dc.date.available2020-12-29T11:14:12Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398158
dc.description.abstractBu tezin amacı; küresel müzik endüstrisinin dünyaya sesini her geçen gün daha fazla duyurmaya çalışan 'yerel müzik' leri caz müziği çatısı altında toplayarak izledikleri kültürel politikalarla tüketim odaklı bir değere dönüştürme yöntemlerini araştırmaktır. Müzik endüstrisine yön veren güç kaynaklarının yöntem olarak farklılığı hammadde gibi kullanmaları, küreselleşme çabası içindeki dünya görüşleriyle ve elindeki mevcut imkanlarla hayata geçirildiği görülmüştür. Türkiye'de ve dünyada küresel politikalar üzerinde birçok çalışmaya rastlamak mümkün olsa da özellikle müzik endüstrisini 'küresel politikalar' üzerinden inceleyen çalışmalar konusunda üzerinde fazlaca durulmamış olasına olan inancım bu çalışmayı hazırlamamda önemli bir unsurdur. Bu çalışmada; Küresel müzik endüstrisinin, varlığım sürdürebilmesi ve tükenen müzik pazarına yeni açılımlar sağlayabilmesi için tüketim kültürüne dönüştürülebilecek ürünler yaratma çabasında izlediği politikalar incelenmiştir. Küresel müzik pazarı içinde popüler kültürün en görünür yanlarım kullanılarak yerel müzikler özellikle caz festivalleriyle gündeme yerleşmekte böylece görünür kılman 'yerellik' önce öne çıkartılmakta sonrasında ise türdeş bir tüketim kültürünün ürünlerine dönüştürülmektedir. Sonuç olarak; küreselleşme sürecini biçimlendiren ana unsur, çok uluslu şirketlerin elinde yoğunlaşan sermayenin yeryüzü ölçeğinde hareketliliğin önündeki ulusal, yerel gibi kavramlar melezleştirilerek tüm dünyada türdeş bir tüketim kültürü yaratılması sağlanmıştır. Anahtar kelimeler: `Küresel`,`yerel`,`endüstri`,`tüketim`. iv
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation is to research the methods for the conversion of `local Music`, which will be tried to be promoted gradually all over the world by the global music industry, into a consume-focused value together with the cultural policies that are being followed, after assembling it with jazz music. It has been determined that the power sources directing the music industry differ in method, they are being used as raw material and they will be activated with the world views within globalization efforts and the possibilities in hand. Although it is possible to meet studies about the global policies in Turkey and in the world, the most important factor for me during the preparation of this dissertation was my belief that the studies examining especially the music industry learning on `global policies` have not been emphasized sufficiently. In this study, the policies of the global music industry have been examined, that are being followed in order to create products that can be converted into consume culture so that the global music industry can continue its existence and supply the exhausting music market with new possibilities. Within the global music market, the local music will especially be placed on the agenda of jazz festivals using the most obvious aspects of the popular culture and thus the obvious `locality` will first be emphasized and then be converted into homogenous products of the consume culture. As the result, a homogenous consume culture has been created all over the world through the hybridization of concepts such as national, local; concepts which stand against the worldwide movement of capital that is concentrating in multinational companies being the main factor of the globalization process. Keywords: `Global`, `Local`, `Industry`, `Consume`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKüresel müzik endüstrisinin `yerel müzikleri` caz müziği ile ilişkilendirme süreçleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid195814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid172689
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineSanat ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess