Show simple item record

dc.contributor.advisorVatansever, Ülfet
dc.contributor.authorOkutan, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:13:55Z
dc.date.available2020-12-29T11:13:55Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398043
dc.description.abstractÖZET Çalışmamızın amacı, bölgemizdeki farklı kurumlarda çalışan ebe ve hemşirelerin ateş konusundaki bilgi ve tutumları ile aiîelerdeki ateş korkusuna katkılarını saptamak ve güncel bilgiler ışığında ateşli çocuğa yaklaşım konusunda eğitim vererek bilgi kazammlanm değerlendirmektir. Çalışma Ekim- Aralık 2003 tarihleri arasında, Trakya Üniversitesi Eğitim ve Uygulama Hastanesi'nde çalışan 139 (Grup 1) ve Edirne İli Merkez Sağlık Ocaklan'nda çalışan 78 (Grup 2) ebe ve hemşire üzerinde yapıldı. Katılan sağlık personelinin eğitim öncesi yapılan ön-test ile ateş konusundaki bilgi ve tutumları, `Ateşli Çocuğa Yaklaşım` konusundaki eğitim sonrasında uygulanan son-test ile de eğitimin katılımcılara olan bilgi kazanımîan değerlendirildi. Çalışmada ebe ve hemşirelerin ateşe yaklaşımlarını, ateşli çocuk karşısındaki tutumlarını, ıslak uygulama ve antipiretikler ve ateşin komplikasyonlan hakkındaki düşüncelerini öğrenmeye yönelik yapılan anket sorularına verilen yanıtlar değerlendirildiğinde; eğitim öncesinde her iki gruptaki katılımcıların bu konudaki bilgilerinin eksik olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte iki grup karşılaştırıldığında; eğitim düzeyi daha düşük olmasına rağmen eğitim öncesinde Grup 2' deki katılımcıların ateş konusundaki tutum ve davranışları daha doğru bulunmuş ve eğitim sonrasında bilgi kazanımının Grup l'den daha fazla olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, ateş hakkında yardımcı sağlık personelinin bilgilerinin, hizmet içi eğitimlerle tazelenmesi ve güncel bilgiler ışığında yenilenmesinin, ateş hakkındaki eksik bilgi ve tutumları ortadan kaldıracağı ve aileleri bu konuda bilgilendirmeye olumlu katkılar sağlayacağı inancındayız. Anahtar kelimeler: Ateş, ebe ve hemşire, eğitim. 74
dc.description.abstractTHE EVALUATION OF KNOWLEDGE AND ATTITUDE TOWARDS FEVER IN MIDWIFES AND NURSES WHO ARE WORKING IN DIFFERENT HEALTH AUTHORITIES BEFORE AND AFTER EDUCATION SUMMARY The objective of this study was to evaluate knowledge and attitude towards fever in nurses and midwifes, who are working in our region, and also evaluate their contribution to families' fever phobia before and after education. The study was carried out between October-December 2003. 139 nurses and midwives from Medical Faculty of Trakya University (Group 1), and 78 nurses and midwives from Central Health Authorities of Edirne City (Group2) were included the study. An initial questionnaire was applied to the participants which evaluated their knowledge and attitude towards fever. The same questionnaire was also given after educational program about `Approach to the Feverish Child`. The approach and attitude towards children with fever, knowledge about wet practice, antipyretics, fever phobia and the complications of fever were evaluated for both groups. In general, all participants of both groups did not have enough knowledge about fever management. However despite low educational level of Group 2, they gave more accurate answers for the management of fever before education. Group 2 also gained more knowledge than Group 1, after education. In conclusion, we believe that when the assistant health stuffs' knowledge about fever are refreshed and upgrated with the internal constant education programs their lack of 75knowledge and inaccurate attitude towards fever will be eradicated and will bring positive contribution to the families' fever education. Key words: Fever, nurses and midwifes, education 76en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleFarklı sağlık kurumlarında çalışan ebe ve hemşirelerin ateş konusundaki bilgi ve tutumlarının verilen eğitim öncesi ve sonrasında değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of knowledge and attitude towards fever in midwifes and nurses who are working in different health authorities, before and after education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155852
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid156372
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess