Show simple item record

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorİnan, Abdulkadir
dc.date.accessioned2020-12-29T11:13:16Z
dc.date.available2020-12-29T11:13:16Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397775
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 9. sınıf matematik dersi öğretim programı hakkında matematiköğretmenlerinin görüşleri arasında kıdem, eğitim durumu ve çalıştıkları okul türünegöre anlamlı bir fark olup olmadığını incelemektir. Bu araştırmada, genel tarama modeliolan betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'unAvrupa yakasındaki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim kurumlarında çalışan2668 matematik öğretmeni, araştırmanın örneklemini ise bu evren içerisinden kümeörneklem yöntemiyle seçilen 2005-2006 öğretim yılında 9. sınıf matematik dersinegiren 95 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Doç. Dr. Seval Fer,matematik öğretmeni Abdulkadir İnan ve Sınıf öğretmeni Serkan Demir tarafındangeliştirilen 74 maddeden oluşan ?9. Sınıf Matematik Dersi 2005 Öğretim Programınaİlişkin Öğretmen Görüşlerini Değerlendirme Anketi? kullanılarak elde edilmiştir.Anket ile elde edilen veriler tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ile test edilmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda matematik öğretmenlerinin çalıştıkları okul türüne,kıdem ve eğitim durumlarına göre 2005 yılında uygulanan 9. sınıf matematik dersiöğretim programının öğrenme süreci boyutuna ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farkolmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin 2005 yılında uygulanan 9. sınıf matematikdersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin görüşleri arasında da bir farkarastlanmamıştır. 2005 yılında uygulanan 9. sınıf matematik dersi öğretim programınınizleme ve değerlendirme boyutuna ilişkin öğretmenlerin çalıştıkları okul türüne vekıdemine göre görüşleri arasında anlamlı bir farka rastlanmamış olmasına rağmeneğitim durumlarına göre görüşleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ayrıca,yüksek lisans eğitimi almış öğretmenlerin görüşlerinin, 0.05 anlamlılık düzeyi dikkatealındığında, lisans eğitimi almış öğretmenlerin görüşlerinden farklı olduğu ortayaçıkmıştır. Buna karşın 9. sınıf matematik dersi öğretim programının program hazırlığıboyutuna, içerik boyutuna ilişkin öğretmenlerin görüşleri arasında çalıştıkları okultürüne, kıdemine ve eğitim durumlarına göre anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Ayrıca,2005 yılında uygulanan 9. sınıf matematik dersi öğretim programının geneline ilişkinöğretmenlerin görüşleri arasında çalıştıkları okul türüne, kıdemine ve eğitimdurumlarına göre yapılan karşılaştırmada anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Araştırmanın bulgularına göre, 2005 öğretim programı ile ilgili hizmet içi eğitimlerinyapılması, bu eğitimlere öğretmenlerin katılması için gerekli girişimlerde bulunulmasıönerilmiştir.Anahtar sözcükler: Öğretim programı, Matematik dersi, kıdem, okul türü, eğitimdurumu
dc.description.abstractThe main aim of this study is to investigate whether any variance there is between mathteachers? idea about 2005 school year 9th grade math curriculum according to theirteaching experience, kind of school which they study and their educational status. Thisstudy is a discriptive study. Europe district of Istanbul was chosen as the population ofthe study. The amount of the population is 2668 math teachers which are study informal high school at Europa district. 95 math teachers which are lecturing in 9th gradewere choosed as sample group. The sample group was choosed by proportional samplegroup method. The data was collected by a questionnaire ?Evaluation of 9th grademathematics teachers? opinion about 2005 school year mathematics curriculum?included 74 items, which is developed by Doc Dr. Seval Fer, Mathematics TeacherAbdulkadir Inan and Primary School Teacher Serkan Demir.The data was analysed by one factor variance analysis form (ANOVA). According tofindings there is no a significant difference between math teachers? ideas about 2005school year 9th grade math curriculum?s preparation dimension, objectives dimension,learning process dimension and subject dimensions according to their teachingexperience, kind of school which they study and their educational status. However thereis a significant difference between math teachers? ideas about 2005 school year 9thgrade math curriculum?s evaluation dimension according to their educational status.According to comparison test, there is a significant difference between graduatedteachers? ideas and undergraduted teachers? ideas. Also, there is no a significantdifference between math teachers? ideas about 2005 school year 9th grade mathcurriculum?s all items according to their teaching experience, kind of school which theystudy and their educational status.Key words: Curriculum, math lecture, teaching experience, kind of school, educationalstatus.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title9. sınıf matematik dersi için 2005 yılında uygulanan öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers idea about 2005 school year 9th grade math curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid185945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205620
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess