Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara, ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü
dc.contributor.advisor | Altun, Sertel | |
dc.contributor.author | Duman, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:13:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:13:10Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397737 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada lise öğrencilerinin ngilizceye yönelik öz yeterlilik algı puanlarının cinsiyete,alanlara ve farklı düzeylere göre ngilizce başarısını yordama gücü araştırılmıştır.Araştırmada üzerinde çalışılan grubu, 50. Yıl Tahran Lisesi, 9. ve 10. sınıflara devam edipngilizce dersini alan toplam 317 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin öz yeterlik algıpuanlarının belirlenmesi için Pintrinch ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen, dilsel eşdeğerliliği Üredi (2005) tarafından yapılan ?Öğrenmeye lişkin Motivasyonel StratejilerÖlçeği?nin motivasyonel inançlar boyutunda yer alan ?Öz Yeterlik Algı Ölçeği?kullanılmıştır. Öğrencilerin ngilizce başarı düzeyini belirlemek için, öğrencilerin 2005-2006öğretim yılı II. dönemi sonunda ngilizce dersinden aldıkları ders geçme notları esasalınmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit RegresyonAnalizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, lise öğrencilerinin öz yeterlik algı puanlarınınngilizce başarılarını yordadığı ortaya çıkmıştır. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında,öğrencilerin, öz yeterlik algı puanlarının her iki cinsiyet için de ngilizce başarısının anlamlıyordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, kız öğrencilerde öz yeterlik algısının ngilizcebaşarısını yordama oranının erkek öğrencilere oranla daha yüksek olduğunu göstermektedir.Farklı alanlara göre öz yeterlik algısının ngilizce başarısını yordamasına ilişkin olarak, hemTürkçe-Matematik hem de Fen-Matematik alanlarında öğrenim gören öğrencilerin özyeterlik algı puanlarının, ngilizce başarısının anlamlı yordayıcısı olduğunu ortaya çıkmıştır.Sonuçlar, Türkçe-Matematik alanında öğrenim gören öğrencilerin öz yeterlik algılarınınngilizce başarısını açıklamada, Fen-Matematik alanlarında öğrenim gören öğrencilereoranla daha yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak, öz yeterlik algı puanlarının heriki düzey için de ngilizce başarısının anlamlı yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuçlar, 9.sınıf öğrencilerin öz yeterlik algılarının ngilizce başarısını yordama oranının 10. sınıföğrencilerine oranla daha yüksek olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Öz yeterlik, ngilizce başarısı, cinsiyet, alan, düzey | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to explain whether the self efficacy beliefs of students about Englishhave effect on their English performance due to gender, range and grade.The study group of research is consisted of 317 English as a foreign language learnerstudents, who are in the 9th and 10th grades of 50.Yıl Tahran High School in stanbul. Todetermine the self efficacy levels of students, ?Self Efficacy Scale? ; which is stated at themotivational part of ?Learning Based Motivational Strategies Scale? , of which developed byPintrich and De Groot (1990); is used. To determine the students performance level, theirEnglish lesson marks in 2005-2006 second term are taken into account. To analyze theresearch datum, Pearson Correlation Analyze and Basic Regression Analyze methods areused.In the end of the research, it was seen that high school students? self efficacy beliefs havemeaningful effect on their English performance. Self efficacy belief effects Englishperformance for both males and females. Outcomes showed that; for English performance;female students? self efficacy beliefs are more effective than male students?. Both for theTurkish-Maths (T-M) and Science-Maths (F-M) ranges; self efficacy belief is a meaningfulfactor to explain the English performance. Outcomes showed that; to explain the Englishperformance; T-M class students? self efficacy beliefs are more effective than F-M classstudents?. Lastly; it is apparent that self efficacy belief is a meaningful factor to explain theEnglish performance of both 9th and 10th grade students of high school. Outcomes showedthat; to explain the English performance; high school 9th grade students? self efficacy beliefsare more effective than high school 10th grade students?.Keywords: Self efficacy, English performance, gender, range, grade | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara, ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü | |
dc.title.alternative | The effects of the self efficacy beliefs of high school students about English on their English performance due to gender, range and grade | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 185262 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205528 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |