Show simple item record

dc.contributor.advisorKavanoz, Suzan
dc.contributor.authorKarahan, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:12:56Z
dc.date.available2020-12-29T11:12:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397637
dc.description.abstractSon otuz yıl içinde yabancı dil ögrenme stratejileri üzerine yapılan çalısmalarda büyükilerlemeler kaydedilmistir. Bu alanda yapılan arastırmalarda hem kuram hem deuygulama açısından basarılı sonuçlar elde edilmistir. Yapılan çalısmaların büyük birkısmı yetiskinler üzerinde odaklanırken özellikle ilkögretim düzeyindeki çocuklarınstrateji kullanımlarına yönelik yapılan çalısmalar yeterli sayıda degildir.Bu arastırmanın amacı devlet ilkögretim okulu birinci kademe dördüncü sınıfögrencilerinin ngilizce ögrenirken kullandıkları ögrenme stratejilerini ortayaçıkarmaktır.Bu çalısma stanbul Sisli Mahmut Sevket Pasa lkögretim okulunda yürütülmüstür.Çalısmadaki örneklemi olusturan dördüncü sınıfların haftada 2 saat ngilizce dersibulunmakta, ilk defa dördüncü sınıfta bir yabancı dil egitimi almaya baslamaktadırlar.Veri toplamak için 60 kız 60 erkek olmak üzere toplam 120 ögrenciye Lan'in (2005),Oxford'un (1990) yetiskinler için hazırladıgı Dil Ögrenme Strateji Ölçegini (StrategyInventory for Language Learning (SILL)) Tayvanlı çocuklar için uyarladıgı otuz birsoruluk sormaca (Taiwanese Children's SILL) uygulanmıstır. Verileri degerlendirmekiçin Microsoft Office Excel programından yararlanılmıstır. Çalısmada ögrencilerdenveri toplamak için sormacanın dısında on ögrenciye yazdırılan günlüklerden deyararlanılmıstır.Arastırmanın sonucunda devlet ilkögretim okulu birinci kademe dördüncü sınıfögrencilerinin ngilizce ögrenirken en çok ve en az kullandıkları ögrenme stratejileriortaya çıkarılmıstır. Buna göre ögrenciler tarafından en çok kullanılan stratejilerTamamlayıcı, Üst-bilissel ve Duygusal Stratejiler'dir. Yine ögrenciler tarafından en azkullanılan stratejiler Bilissel ve Bellek Stratejileri'dir. Ayrıca, kız ve erkek ögrencilerinstrateji tercihlerinde büyük farklılıklar olmadıgı genelde aynı stratejileri kullandıklarıgörülmüstür.
dc.description.abstractThere has been an increase in research on language learning strategies in the last threedecades. Numerous studies in this field have contributed to both theory and application oflanguage learning strategies. Majority of investigations have focused on adults while studieson young learners are inadequate.The purpose of this study is to investigate the language learning strategies of the fourth gradestudents in a state primary school while learning English.This study was carried out in Sisli Mahmut Sevket Pasa Primary School. The participantshave two hour English classes per week, and this is the first year that they start learning aforeign language.To collect data, Lan?s (2005) thirty one ? item Taiwanese Children?s Strategy Inventory forLanguage Learning (SILL for Taiwanese Children), which was originally developed byOxford (1990) was applied to 120 participants, 60 of whom are boys and 60 of whom aregirls. Microsoft Office Excel program was used to analyze the data. The other instrument tocollect data in this study was the Students? diaries.At the end of the study, the most and least used language learning strategies of the fourthgrade students while learning English were identified. Compensation, meta-cognitive andmemory strategies were found to be the most frequently used strategies, while the least oftenused strategies were memory and cognitive strategies. In addition, significant genderdifference in strategy use was not identified in the studyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet ilköğretim okulu birinci kademe dördüncü sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri
dc.title.alternativeLanguage learning strategies of the fourth grade students in a state primary school while learning English
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9004275
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219285
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess