Show simple item record

dc.contributor.advisorCourse, Simla
dc.contributor.authorAbali, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:20Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39755
dc.description.abstractYabancı dil öğretiminde kaliteyi arttırmak için ders kitabı değerlendirmeleri önem kazanmaya başladı. Bu sebeple bu çalışma Four Seasons 8 ders kitabını İngilizce öğretim müfredatında verilen dinleme hedefleri ve dinleme becerisini etkin bir şekilde geliştirmesi bakımından değerlendirmeyi amaçlamıştır.Elde edilen sonuçlara göre, Four Seasons ders kitabının müfredatta belirtilen dinleme hedeflerinin hepsini gerçekleştiremediği görülmüştür. Dinleme becerisiyle ilgili bulgularda ise ders kitabının dinleme öğretimi/ öğreniminde beklenen süreci ilgili etkinlikler ve alt becerilerle kısmen yansıttığı görülmüştür. Ancak, kitabın öğrencileri gerçek hayatta karşılaşacakları durumlara hazırlamak için gerekli olan yukarıdan aşağıya süreç ve aşağıdan yukarıya süreçlerini birleştirmek yerine, aşağıdan yukarıya sürecine fazlasıyla ağırlık verdiği anlaşılmıştır.Anahtar sözcükler: Kitap inceleme, yabancı dil öğretimi, dinleme becerisi,müfredat, dinleme öğretimi, dinleme etkinlikleri ve aktiviteleri.
dc.description.abstractEvaluation of coursebooks has become more and more important to increase the quality of coursebooks in foreign language teaching. Therefore, this study aimed to evaluate Four Seasons 8 coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill.In the light of the results, it can be inferred that, the book could not manage to realize all objectives stated in the curriculum. As for the findings related to teaching listening skill, Four Seasons coursebook realized to reflect the typical process of listening teaching / learning partially with relevant activities and sub-skills. However, the book has more focus on bottom-up processing rather than combining it with top-down processing in order to prepare students for real-life situations.Keywords: Coursebook evaluation, foreign language teaching, listening skill,curriculum, presentation of listening, listening activities and exercises.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluation of Four Seasons coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill
dc.title.alternativeFour Seasons ders kitabının dinleme etkinlikleri ve müfredat hedefleri bakımından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10065118
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385906
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess