Evaluation of Four Seasons coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill
dc.contributor.advisor | Course, Simla | |
dc.contributor.author | Abali, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39755 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğretiminde kaliteyi arttırmak için ders kitabı değerlendirmeleri önem kazanmaya başladı. Bu sebeple bu çalışma Four Seasons 8 ders kitabını İngilizce öğretim müfredatında verilen dinleme hedefleri ve dinleme becerisini etkin bir şekilde geliştirmesi bakımından değerlendirmeyi amaçlamıştır.Elde edilen sonuçlara göre, Four Seasons ders kitabının müfredatta belirtilen dinleme hedeflerinin hepsini gerçekleştiremediği görülmüştür. Dinleme becerisiyle ilgili bulgularda ise ders kitabının dinleme öğretimi/ öğreniminde beklenen süreci ilgili etkinlikler ve alt becerilerle kısmen yansıttığı görülmüştür. Ancak, kitabın öğrencileri gerçek hayatta karşılaşacakları durumlara hazırlamak için gerekli olan yukarıdan aşağıya süreç ve aşağıdan yukarıya süreçlerini birleştirmek yerine, aşağıdan yukarıya sürecine fazlasıyla ağırlık verdiği anlaşılmıştır.Anahtar sözcükler: Kitap inceleme, yabancı dil öğretimi, dinleme becerisi,müfredat, dinleme öğretimi, dinleme etkinlikleri ve aktiviteleri. | |
dc.description.abstract | Evaluation of coursebooks has become more and more important to increase the quality of coursebooks in foreign language teaching. Therefore, this study aimed to evaluate Four Seasons 8 coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill.In the light of the results, it can be inferred that, the book could not manage to realize all objectives stated in the curriculum. As for the findings related to teaching listening skill, Four Seasons coursebook realized to reflect the typical process of listening teaching / learning partially with relevant activities and sub-skills. However, the book has more focus on bottom-up processing rather than combining it with top-down processing in order to prepare students for real-life situations.Keywords: Coursebook evaluation, foreign language teaching, listening skill,curriculum, presentation of listening, listening activities and exercises. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Evaluation of Four Seasons coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill | |
dc.title.alternative | Four Seasons ders kitabının dinleme etkinlikleri ve müfredat hedefleri bakımından değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 10065118 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385906 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |