Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar, Nurdan
dc.contributor.authorTürközü, Mine
dc.date.accessioned2020-12-29T11:12:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:12:41Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397535
dc.description.abstractTürközü,M. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Acil servisi'ne 10 gün içerisinde tekrar başvuran hastaların sıklığı, tekrar başvuru nedenlerinin incelenmesi: 1 yıllık inceleme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Tezi, Eskişehir, 2014. Acil servise(AS) 10 gün içerisinde tekrar başvuran hastaların sıklığını ve tekrar başvuru nedenlerini değerlendirip, AS hizmetlerinin ileriye dönük planlanmasının yapılmasına ve böylece daha hızlı, daha etkili, daha verimli AS hizmetlerinin sunulmasına katkıda bulunmak amacıyla 01.11.2012-30.10.2013 tarihleri arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Acil Servisi'ne 10 gün içerisinde tekrar başvuran 18 yaş ve üstü hastalar değerlendirildi. Hastaların demografik özellikleri, ilk ve tekrar başvuru nedenleri, tekrar başvuru sayıları, ilk ve tekrar başvuru sonrası sonuçları belirlendi. Çalışmaya 1832 hasta alındı. Başvuran hastaların ortalama yaşı 43.54 ± 19.43 idi(18-91). Tekrar başvuru yapan hastaların çoğunluğunu genç yaş grubu (18-25, %25.8) oluşturmaktaydı. Hastaların 1029'u(%56.2) erkek, 803'ü(%43.8) kadındı.Bir defa tekrar başvuran hasta sayısı (1627,%88.8) belirgin olarak yüksekti. Hastaların ilk başvuru nedenleri en sık kas-iskelet sistemi (288, %15.7) ile ilgili tanılardı. Hastaların büyük çoğunluğunun (1668, %91) ilk başvuru sonrası taburcu edildi. AS'e tekrar başvuru nedenlerinden poliklinik hizmetine ulaşamama-geç ulaşma (993, %54.2) en sık neden olarak bulundu. Çalışmaya alınan 1832 hastanın 1599'u(%87.3) tekrar başvuru sonrası taburcu edilirken 114'ünün(%6.2) servise, 80'inin (%4.4) yoğun bakıma yatışı yapıldı. Hastaların 8'i(%0.4) kaybedildi. Hastaların 29'u (%1.6) kendi isteği ile tedaviyi kabul etmedi. 2'si (%0.1) sevk edildi. Tekrar başvurular AS yoğunluğunu ve AS çalışanlarının iş yükünü artırmaktadır. Poliklinik hizmetine ulaşımını kolaylaştırma gibi önlemler alınarak AS'e yapılan tekrar başvuru sayısı azaltılabilir. Tekrar başvurularda dikkatli olunup yanlış tanı ve hastaneye yatış gerektiren durumlar açısından dikkatli olunmalıdır
dc.description.abstractTürközü, M. Rates and Reasons of Re-Referral Within 10 Days of Patients in the Depertment of Emergency Medicine of Eskişehir Osmangazi University Hospital: A 1- Year Study.Eskişehir Osmangazi University Faculty of Medicine, Medical Speciality Thesis in Department of Emergency Medicine, Eskişehir, 2014. In order to plan the future emergency services and to render them faster, more efficient, and more productive, we studied the rates and reasons of patients aged ≥ 18 re-referring within 10 days to the Depatment of Emergency Medicine (EM) of Eskişehir Osmangazi University Hospital between dates 01 November 2012 and 30 October 2013. We determined the patients' demographic characteristics, reasons of referral and re-referral, numberr of re-referrals, and results of first referral and re-referrals. The study included 1832 patients with a mean age of 43.54±19.43 (18-91). Most of the patients re-referring were in the young age group (18-25, 25.8%). Of the patients, 1029 (56.2%) were males and 803 (43.8%) females. The number of patients re-referring once was markedly high (1627, 88.8%). The most frequent reason of the first referrals was associated with musculoskeletal system (288, 15.7%). Most of the patients (1668, 91%) were discharged after their first referral. The most frequent reason of re-referral was outpatient services formerly not received or late received (993, 54.2%). Of the 1832 patients, 1599 (87.3%) were discharged after re-referral, and 114 (6.2%) were hospitalized in the emergency clinic and 80 (4.4%) hospitalized in the intensive care unit. Eight patients (0.4%) were lost. Twenty-nine patients did not accept treatment (1.6%). Two patients (0.1%) were sent to other clinics. Re-referrals increase the intensity in EM as well as work-load of the staff. Taking the necessary measures such as fascilitating the outpatient services may decrease the number of re-referrals. In case of re-referrals, care should be taken not to misdiagnose and to evaluate well the cases requiring hospitalizationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleEskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanasi Acil Servisi`ne 10 gün içerisinde tekrar başvuran hastaların sıklığı,tekrar başvuru nedenlerinin incelenmesi: 1 yıllık inceleme
dc.title.alternativeRates and reasons of re-referral within 10 days of patients in The Depertment of Emergency Medicine of Eskişehir Osmangazi University Hospital: a 1- year study
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAcil Tıp Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.subject.ytmEmergency treatment
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmFollow up studies
dc.identifier.yokid10058047
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid365339
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess