dc.contributor.advisor | Akhan, Nadire Emel | |
dc.contributor.author | Yalçin, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:14Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39747 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı cumhuriyetten günümüze Sosyal Bilgiler Programlarının Sosyal Bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma tekniklerine bağlı kalınarak yürütülmüştür. Araştırma problemine yanıt aramak için nitel araştırma türlerinden tarama modeli içinde yer alan tarihsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada cumhuriyet dönemine ait 1924,1930, 1948, 1962, 1968, 1990 ilkokul programları ile 1931-1932, 1938, 1949, 1962, 1970, 1985 tarihli ortaokul programları, 1998 tarihli ilköğretim Sosyal Bilgiler programı ve 2005 tarihli İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programı incelenmiştir. Çalışmada, literatür taraması sonucunda elde edilen veriler Sosyal Bilgiler öğretim yaklaşımları açısından betimsel analiz tekniğine dayalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre 1924, 1938,1948 ilkokul programları ile 1931-1932, 1938, 1949 ve 1985 programları Sosyal Bilgiler öğretim yaklaşımlarından vatandaşlık aktarımına ait özelliklere yer verildiği saptanmıştır. Ayrıca bu programlarda sosyal bilim disiplinlerine (tarih, coğrafya, hukuk, siyaset bilimi, ekonomi ve sosyoloji) ait konu içeriklerine değinilmiştir. 1931-1932 ve 1938 programlarında, yansıtıcı araştırma yaklaşımının özelliklerine uygun bulguya ulaşılamamıştır. 1968, 1990, 1998 ve 2005 programlarında Sosyal Bilgilerin üç yaklaşımına (vatandaşlık aktarımı, sosyal bilim ve yansıtıcı araştırma) ait özelliklere yer verildiği tespit edilmiştir. Özellikle bu programlar disiplinler arası bir yaklaşımla yapılandırıldığı ancak konu bütünlüğü sistemli olmadığı söylenilebilir. Yansıtıcı araştırma açısından öğrencinin deneyim kazanması, problem çözme, düşünme ve sorgulama anlayışı üzerinde durulduğu saptanmıştır. 2005 Sosyal Bilgiler Programında, vatandaşlık aktarımına ait temel kültürel değerlere vurgu yapıldığı tespit edilmiştir. 2005 programı disiplinlerarası bir yaklaşımla oluşturulduğu ve her bir öğrenme alanı birden fazla disipline ait konularla bütünleştirildiği söylenilebilir. Yansıtıcı araştırma anlayışına ait özellikleri yansıtan bir programdır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretim Yaklaşımları, Sosyal Bilgiler Öğretimi, İlköğretim Programları | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine from the republic to the present approach the teaching of Social Studies according to social studies curriculum. The study was carried out based on qualitative research techniques. Located in the screening model of the kind of qualitative research it has been used to search for answers to the problems of historical research methods. In the study, belonging to the republican period 1924, 1930, 1948, 1962, 1968, 1990 elementary school programs 1931-1932, 1938, 1949, 1962, 1970, 1985 dated middle school programs elementary social studies elementary Social Studies curriculum program of 1998 and 2005 were examined. In the study, the data obtained from the literature were analyzed based on descriptive analysis techniques for Social Studies teaching approaches. According to research findings, 1924, 1938, 1948, elementary school programs, 1931-1932, 1938, 1949 and 1985, the programs were decided regarding the transfer of citizenship of the specifications of Social Studies teaching approaches. Also in these programs the social science disciplines (history, geography, law, political science, economics and sociology) discusses the subject of the content. 1931-1932 and in 1938 the program has not reached the appropriate approach to the characteristics of reflective research findings. 1968, 1990, 1998 and 2005 Social Studies program of three approaches (transfer of citizenship, social science, and reflective research), it has been observed own the properties. Especially these programs are structured with an interdisciplinary approach, but it could be said that no systematic integrity issues. Students gain experience in terms of reflective research, problem solving, it was found that focused on understanding the thinking and questioning. In 2005 Social Studies curriculum, the emphasis has been found to transfer the basic cultural values of citizenship. The 2005 program was created by an interdisciplinary approach and it can be said that each learning area integrated with the subject of more than one discipline. Reflecting research Is a program of the characteristics of reflective understanding.Keywords: Social Studies Teaching Approaches, Teaching of Social Studies, Elementary Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyetten günümüze sosyal bilgiler programlarının sosyal bilgiler öğretim yaklaşımlarına göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | From the republic to the present approach according to the teaching of social studies examination of social studies curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10116359 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436751 | |
dc.description.pages | 214 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |