Fen laboratuvarı derslerinde kullanılan `Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme` yaklaşımının, fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve yaklaşım hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Doğru, Mustafa | |
dc.contributor.author | Güler, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:11Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39744 | |
dc.description.abstract | Fen ve teknoloji eğitimi bir toplum için önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle fen ve teknoloji eğitiminin niteliğini arttırma çabası başta gelişmiş ülkeler olmak üzere birçok ülkenin önemli hedefleri arasına girmektedir. Fen bilimleri, konu, içerdiği etkinlikler, hedeflenen davranış açısından ele alındığında araştırma, sorgulama ve gelişmeye açık bir konu alanıdır. Ancak bu durum ülkemizdeki birçok eğitim kurumunda, bu bakış açısından farklı biçimde ele alınmaktadır. Bu ise bireylere çeşitli olay, olgu ve kavramlar arasındaki nedenler hakkında yeterli düzeyde bilgi vermez. Fen eğitimi öğrencilerin; araştırma sorgulama yapma, eleştirme, tartışma, bilgiyi yeniden yapılandırma gibi pek çok aktiviteyi yapmalarına imkân sağlayacak nitelikte olmalıdır. Bu açıdan bakıldığında `Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme` yaklaşımının fen derslerinin temel yaklaşımı olduğu söylenebilir. Buradan yola çıkarak, bu araştırmada `Argümantasyon Tabanlı` etkinliklerin çeşitli değişkenler üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, `Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ)` yaklaşımını 3. Sınıf Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersi içerisindeki etkinliklere uyarlayıp, yaklaşıma uygun eğitim öğretim ortamı oluşturarak, bu yöntemin öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisini incelemek ve bu yaklaşımla ilgili düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma metot kullanılmıştır. Uygulama sonuçları deney grubunun ön test ve son test sonuçları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın bulunduğunu, ATBÖ yaklaşımının öğrenci başarısını olumlu açıdan etkilediğini ortaya koymuştur. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubu öğrencileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir.Tüm bulgular doğrultusunda ATBÖ etkinliklerinin geleneksel öğretime göre öğretmen adaylarının laboratuvar uygulamaları II dersindeki akademik başarılarına daha fazla olumlu etki ettiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Science and technology education has a key importance for a community. It isclosely related with the future of communities. For this reason, the effort to increasethe quality of science and technology education is becoming to be a part of importanttargets of many countries, especially the developed ones. Accordingly this does not provide sufficient information to individuals about various events, facts and concepts.Science education should allow students to perform many activities including research, question, criticize, discuss and restructure the information. From this point of view, it can be said that `argumentation based science learning` is the centralactivity of science lessons. Accordingly the aim of this study was to research the effects of argumentation based activities on different variables. The aim of this study is to adopt argumentation based science learning (ABSL) approach to activities within `science learning lab applications II` lesson of 3.grade science and technology teacher candidates receiving education in Antalya Akdeniz University Education Faculty Science Department and creating a suitable education environment for the approach so as to examine the effect of this method on academic success of teacher candidates and present their considerations about this approach. In the research, a mixed method in which qualitative and quantitative research methods were used together, was used. In line with all findings, it was concluded that argumentation based science learning activities had more positive effect of academic success of teacher candidates in lab applications II lesson compared to traditional education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen laboratuvarı derslerinde kullanılan `Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme` yaklaşımının, fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi ve yaklaşım hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | The effect of `Argumentation based science learning approach` on academic success of science teacher candidates and their opinions about the approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Argumentation based science learning | |
dc.identifier.yokid | 10116364 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436750 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |