Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorKuruç, Kurt
dc.date.accessioned2020-12-02T13:20:37Z
dc.date.available2020-12-02T13:20:37Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39738
dc.description.abstractÖZET YENİ BİR ÜNİVERSİTE İÇİN HEDEF PAZAR MODELİ OLUŞTURULMASI Kurt Kuruç İşletme Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Güliz Ger Haziran 1988 Bu çalışmada, Bilkent Üniversitesinde okuyan öğrencileri bölümlemek ve hedef pazar seçimi için bir model oluşturuldu. Öğrencilerin Bilkent Üniversi tesindeki performansları ile sosyo-ekonomik ve eğitimsel özellikleri arasında bağlantı kuran model, 249 kişilik bir örnekleme uygulanan anket sonucu oluşturuldu. Araştırma aym zamanda, üniversite seçimi esnasında, öğrencilerin bilgi erişim sistemleri ve göz önüne aldıkları faktörleri inceledi. Söz konusu bilgi kaynakları ve faktörler, Bilkent Üniversitesinin bu özellikler açısından değerlendirilmesinin yanısıra son karar üzerindeki etkileri açısmdanda ince lendi. Anahtar kelimeler: sosyal pazarlama, yüksek eğitim/öğretim kuruluşlarının pazarlaması iv
dc.description.abstractABSTRACT STEPS TO BUILDING A TARGET MARKET MODEL FOR A NEW UNIVERSITY Kurt Kuruç Master of Business Administration Supervisor: Assist. Prof. Dr. Güliz Ger June 1988 In order to form a segmentation base for Bilkent University, and posi tion accordingly, a model is developed which relates student performances at Bilkent University to their socio-economic and educational backgrounds. In addition, analyses of the information sources of the matriculants, in terms of both the assessments of the sources and the relative effects of the sources on the matriculant's decision are performed. Similarly, the factors that influ ence the matriculants are analysed both in terms of how Bilkent University is perceived according to each factor, and the relative effect of that factor on the matriculant's final decision. Keywords: marketing non-profit organizations 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSteps to building a target market model for a new university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid6146
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid6146
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess