Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Turhan
dc.contributor.authorTiryaki, Ayça
dc.date.accessioned2020-12-29T11:11:55Z
dc.date.available2020-12-29T11:11:55Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397216
dc.description.abstractGünümüzde işletmelerin başarılarını önemli ölçüde etkileyen iki faktör ön plana çıkmaktadır: Liderlik ve motivasyon. Liderler, çalışanların motivasyonlarını pozitif yönde etkileyecek unsurları belirleyip bunların sürekliliğini temin ederek işletmenin hedefleri doğrultusunda ilerlemesini ve başarıya ulaşmasını sağlamaktadır.Tezde liderlik ile ilgili tanımlar, liderlik fonksiyonları, lider ve yönetici arasındaki farklar, klasik ve modern liderlik kuramları ele alınırken; motivasyonun tanımı ve önemi, motivasyon araçları, teorileri ve işyerinde motivasyonu etkileyen unsurlar da ayrıntılı şekilde incelenmiştir. Son olarak; konu ile ilgili durum tespiti yapmaya yönelik tanımlayıcı bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmanın amacı; işletmelerde uygulanan liderlik yaklaşımları ile çalışanların motivasyonu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda örneklem grubu olarak, perakende sektöründe faaliyet gösteren büyük ölçekli iki kurumsal firmanın genel merkezlerinde çalışmakta olan 100 kişi seçilmiş ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda araştırmanın amacına yönelik önceden oluşturulmuş olan altı hipotez, SPSS programının 13.00 versiyonunun içerdiği çeşitli istatistik teknikleri kullanılarak analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar konuyla bağlantılı bir biçimde yorumlanmıştır.A ve B olarak adlandırılan şirketler; yöneticilerin ortaya koyduğu liderlik davranışları, çalışanların motivasyona ilişkin beklentileri ve mevcut motivasyon durumları bakımından karşılaştırılmıştır. Çalışanların liderlik konusunda yöneticilerine ilişkin görüşleri ile ilgili A ve B şirketi arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Her iki şirkete ait frekans dağılımları incelendiğinde A şirketi çalışanlarının B şirketi çalışanlarına göre yöneticileri konusunda daha pozitif düşünceye sahip oldukları gözlemlenmiştir. Çalışanların motivasyon konusundaki beklentileri analiz edildiğinde her iki firma çalışanlarının da aynı beklentiler içinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak; çalışanların mevcut motivasyon durumu incelendiğinde A ve B işletmelerinde faaliyet gösteren işgörenlerin benzer motivasyon düzeylerine sahip oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractToday, there are two crucial points which affect the success of business administrations: Lesdership and motivation. Leaders determine the factors which will positively influence the motivation of their employees; and, by maintaining the continuity of them, they enable their administrations to progress in the direction of their objectives and so achieve ultimate success.In this thesis, in addition to the handling of topics such as the definitions related to leadership, functions of it, the differences between the leader and director, issues such as the definition of motivation and its importance, the devices and theories of it and the factors which affect the motivation are also observed in detail. The objective of this research is to analyze the relationship between employee motivation and leadership approaches applied in businesses.In this context, one hundred employees who work at the headquarters of two corporate companies operating in retail industry were selected as the sample group. Six hypotheses developed previously according to the purpose of the study were tested based on the survey results by using SPSS 13.0 which contains various statistical methods and the output of the analysis has been interpreted in accordance with the subject. The two companies labelled as A and B are compared according to the leadership attitudes that the directors have put forward, the expectations of the employees related to the motivation and the present motivation condition. It is seen that there is a striking difference between the companies A and B, in terms of the views of the employees about their directors related to the issue of leadership. When the frequency distribution of both companies are examined, it is observed that the employees of company A have more positive ideas about their directors than the employees of company B. When the expectations of the employees about the issue of motivation are analyzed, it has come to the conclusion that the employees of both companies are thinking in the same way. Lastly, the present motivation conditions of the employees of both A and B companies are observed, it is seen that the employees working in these companies have the same motivation levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde modern liderlik yaklaşımları ve çalışan motivasyonu ilişkisine yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeAn application towards the relationship between the modern leadership approaches in business administrations and the motivation of employee
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid302506
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226143
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess