Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Oğuzhan
dc.contributor.authorBerkman, Mehmet İlker
dc.date.accessioned2020-12-29T11:10:53Z
dc.date.available2020-12-29T11:10:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396788
dc.description.abstractBilgisayar ortamındaki etkileşimli uygulamaların doğal kullanıcıları olmalarının yanında, yoğun TV izleyicileri de olmaları sebebi ile, etkileşimli TV'yi en erken benimseyenlerin, ?Net Kuşağı? olarak adlandırılan kesim olacağı düşünülmektedir.Bu araştırmanın amacı ?Net Kuşağı?nın, etkileşimli uygulamalara aşinalığının, etkileşimli TV'ye dair tutumlarını ve kullanım biçimlerini ne yönde etkileyeceğini ortaya koymaktır.?Net Kuşağı? tanımına uygun kişilerin katılımcı olarak yer aldığı 5 odak grup oturumu sonucunda, bilgisayar kullanımı ve TV izleme alışkanlıklarına ilişkin bulgular ortaya konmuştur. Bunun yanında, etkileşimli TV için geliştirilmiş bir prototipe ait bir video üzerinden, katılımcıların etkileşimli TV'ye dair görüşleri de derlenmiştir.Bu bulgular, literatürde yer alan etkileşimli TV kullanım olanaklarına dair öneriler ile birlikte ele alınarak, hangi kullanım olanaklarının ne şekilde kullanılacağına dair öngörülerde bulunulmuştur.Çalışma sonucunda, ?Net Kuşağı? olarak adlandırılan grubun, etkileşimli TV uygulamalarını erken benimseyen kişiler olacağı doğrulanmıştır.Bununla beraber, bu kuşağın mevcut TV izleme biçimleri ve gerekçelerinin önceki kuşaklardan farklılık göstermediği bulgulanmış olup, buna daynarak etkileşimli TV'nin izleme odaklı bir çokluortam ürünü olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Net Kuşağı'nın mevcut bilgisayar kullanım biçimlerinde yola çıkarak, etkileşimli TV ortamında ne tür kullanımların görüleceği sorusu araştırıldığında, Video on Demand uygulamaları ve sosyal etkileşim olanaklarının, ?Net Kuşağı? tarafından en çok ilgi gösterilen etkileşimli TV uygulamaları olacağı görülmektedir. Ancak TV izlemenin biçimi ve gerekçeleri açısından ele alındığında, etkileşimli TV uygulamalarının bilgisayar ortamındaki uygulamalardan farklılık göstermesi gerektiği ortaya çıkmaktadır.Etkileşimli TV ortamı için etkileşim ve arayüz tasarımı uygulamaları geliştirecek tasarımcıların, alanla ilgi mevcut standartların yanında, TV'ye özel izleme odaklı bir kullanım biçimini de göz önüne alması önerilmektedir.
dc.description.abstractBeing the natural users of computer mediated interaction, the people named ?Net Generation? are heavy TV watchers. Though, it is thought that they will be the early adopters of interactive television.This research aims to explain how the Net Generations? attitudes on interactive TV and thier forthcoming uses of interactive TV applications will be effected by their current use of computer mediated applications.Through 5 focus groups which participants are selected according to Net generation definition, we have several findings on their computer and TV use. Besides, a video of an interactive TV is shown to participants to compile their opinions about the uses of interactive TV.These findings are dealt with the uses of interactive TV proposed in literature, to find out the context that these uses are going to consumed.In conclusion, it is verified that Net Generation is going to be early adopter of the interactive TV.However, results show that their current TV uses of TV does not differ from previous generations. Based on this finding, it is suggested that interactive TV should be a ?watch oriented? multimedia product.Net Kuşağı?nın mevcut bilgisayar kullanım biçimlerinde yola çıkarak, etkileşimli TV ortamında ne tür kullanımların görüleceği sorusu araştırıldığında,Based on the Net Generation?s current uses of computer mediated applications, another dimension of the research question is the forthcoming applications of interactive television. Our research shows that Video on Demand applications and social interaction are seem to be the killer applications of interactive TV for ?Net Generation?. However, when the uses and gratifications of TV viewing are considered, interactive TV applications need to be different from computer mediated counterparts.Designers, who are willing to develop interface and interaction for television should consider the televisions ?watch oriented? use, as well as current standards on interaction and interface design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleNet kuşağının bilgisayar ve TV kullanımı biçimleri üzerinden etkileşimli TV`ye dair tutumları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeNet generations attitudes towards interactive TV through their computer and TV uses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmInteractive television
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmTelevision broadcasting
dc.subject.ytmVideo sharing sites
dc.subject.ytmComputer technology
dc.identifier.yokid342873
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240200
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess