Show simple item record

dc.contributor.advisorErden, Ayşe Münire
dc.contributor.authorKonak, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:10:39Z
dc.date.available2020-12-29T11:10:39Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396700
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 6. sınıf Matematik dersi öğretim programının cebir öğrenme alanında yer alan cebirsel ifadeler, eşitlikler ve denklemler konularının işbirliğine dayalı öğretiminde, bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile grup değerlendirmesinin öğrencilerin akademik başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Deneysel araştırma modeli kullanılarak yapılan bu araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılının II. döneminde, İstanbul İli Avrupa yakası sınırları içinde bulunan Bahçelievler İlçesi Kuleli İlköğretim Okulu'nda 6-E, 6-F ve 6-K sınıflarında öğrenim gören 94 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu üç şube arasından tesadüfî yöntemle, E şubesi bingo kartı ile grup değerlendirmesi yapılan deney grubu, F şubesi çalışma kâğıdı ile grup değerlendirmesi yapılan deney grubu ve K şubesi de kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testinin ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS-15 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma değerlerinden ve Tek Faktörlü Kovaryans Analizi'nden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, işbirliğine dayalı cebir öğretiminde bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile değerlendirmesi yapılan ve herhangi bir materyalle değerlendirmesi yapılmayan öğrenciler arasında, akademik başarı bakımından bingo kartı ile değerlendirmesi yapılan öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenmenin kalıcılığı bakımından değerlendirildiğinde ise bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile değerlendirmesi yapılan ve herhangi bir materyalle değerlendirmesi yapılmayan öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Bingo Kartı, Çalışma Kâğıdı, Akademik Başarı
dc.description.abstractIn this research it is aimed to reveal the academic achievement and learning permanency of students with bingo cards and workheets with group evaluation based on cooperative teaching algebraic statements, equalities and equations on grade 6th students in primary school in maths lesson.This research which used experimental research model is done on 94 students who attend 6-E, 6-F and 6-K in İstanbul city, Bahçelievler district, Kuleli Primary School in the 2008-2009 educational year. Class E is determined to be the experimental group which is used bingo cards group evaluation, Class F is determined to be the experimental group which is used worksheets and Class K is determined to be the control group among three groups randomly.The data of the research is obtained via pretest, posttest, retention test which is developed by the researcher. SPSS-15 package programme is used to analyse the data which is obtained in the researh. Arithmetical mean, standard deviation results and One Factor Covariance Analysis have been used for data resolution.In the conclusion of this research, there has been a remarkable difference in terms of achievement on the students who have been evaluated by bingo cards compared to the other students who have been evaluated by worksheets among the students who have not been evaluated by any material. When it is evaluated in terms of permanency of learning, there was not a remarkable difference between the students who have been evaluated by bingo cards and worksheets and the students who have not been evaluated by any material.Key Words: Bingo Cards, Worksheets, Academic Achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf matematik dersinde işbirliğine dayalı cebir öğretiminde bingo kartı ve çalışma kâğıdı ile grup değerlendirmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of group evaluation with bingo cards and worksheets in primary school grade 6th maths lesson based on cooperative algebra teaching to students? academic achievement and learning permanency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDuress
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.identifier.yokid352123
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240175
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess