Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorHaydari, Nazan
dc.date.accessioned2020-12-02T13:19:30Z
dc.date.available2020-12-02T13:19:30Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39641
dc.description.abstractÖZET GAZETE SEÇİMİ VE TUTUNDURMA ARAÇLARININ GAZETE SEÇİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİ ERİ KONUSUNDA BİR ARAŞTIRMA Hazırlayan Nazarı Haydarı Tez Yöneticisi; Doç. Dr. GUI iz GER Diğer tüm medyalar gibi gazete de toplumu etkiler. Gazetenin toplumdaki bu etkisi ve diğer medyalar ile arasındaki artan rekabet nedeniyle, gazete alanlar ve almayanların özellikleri, düşünceleri, davranışları ve yasam biçimlerini araştırmak gazetenin toplumdaki rolünün daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Genelde, gazete sektörli için potansiyel alıcı olarak kabul edilen 15 yaşın Üzerindeki nüfus Türkiye'de artmasına rağmen, gazetelerin toplam satışlarında bir artış görülmemektedir. Böyle bir ortamda, satışlarını artırmak isteyen gazeteler promosyon dağıtıyorlar ki, bu da bir grup insanı sadece promosyonu için gazete almaya yöneltiyor. Bu araştırmanın ilk amacı gazete alıcılarının genel özelliklerini, demografik özellikleri, okuma alışkanlıkları, gazetelere, gazetelerin verdiği promosyonlara ve TV' ye karşı tutumları ve politik düşüncelerine bağlılıkları doğrultusunda ortaya çıkarmaktır. İkinci amaç ise gazete alım sıklığı ve promosyonların gazete seçimi Üzerindeki etkilerine göre oluşturulmuş gruplar arasındaki temel farklılıkları göstermektir.Arasıra gazete alanlar ile her gün gazete alanlar, gazete seçimlerinde promosyondan etkilenenler de etkilenmeyenler arasındaki farkları göstermek için chi -square test, t test, discriminant analiz ve correlation kullanıldı. Ayrıca, gazete alanlar ve almayanlar arasındaki farklarda chi -square kullanılarak analiz edildi ve gruplar arasında belirgin bazı farklar ortaya çıktı. Araştırma sonuçlarına göre, arasıra gazete alanlar gazete seçimlerinde promosyonlardan etkilenip, genelde TV seyretmeyi okumaya tercih ederken, düzenli gazete alanlar belli bir gazeteyi alıp, okumayı TV seyretmeye tercih ediyorlar. Gazete seçimlerinde promosyondan etkilenen gazete alıcılarının belli bir gazeteleri yok, genelde seyretmenin onlar için okumaktan daha etkili olduğuna inanıyorlar ve pek gazete ve kitap okumuyorlar. Gazete seçimlerinde promosyondan etkilenmeyenlerin düzenli olarak aldıkları bir gazeteleri var ve sık sık kitap ve dergi okuyorlar. &
dc.description.abstractABSTRACT AN INVESTIGATION ABOUT NEWSPAPER BUYING AND EFFECTS OF SALES PROMOTION ON NEWSPAPER CHOICE By Nazarı Haydari Supervisor : Doç. Dr. Güliz GER Newspapers, like other media, influence the society. Because of the importance of this influence and increasing competition from other media, investigating the characteristics, opinions, attitudes and lifestyles of the newspaper buyers and nonbuyers will be useful to enhance the understanding of its role in the society. In Turkey, although the literate population over the age 15, which is the potential market for newspaper industry, has been increasing, total circulation of the newspapers has not been increasing. In that context, newspapers have started to give sales promotions to increase their circulations. That influenced a group of people in buying newspapers for their promotions. Objectives of this study are twofold: The first one is to assess the characteristics of newspaper buyers, with regard to their demographics, reading habits, attitudes toward newspaper, attitudes toward sales promotions, attitudes toward TV and strength of political ideas. The second one xz to examine main differences among buyers, who are grouped by their frequency of newspaper buying, and by how much their newspaper choice is affected by sales promotions ODifferences between infrequent and frequent buyers, and between buyers who are affected and *«ho are not affected by sales promotions were analyzed by using chi -square and t tests, discriminant analysis and correlation. Differences between buyers and nonbuyers were also analyzed, using cqi -square test and some significant differences between the groups were found. The results indicate that, infrequent buyers are affected by sales promotions on their newspaper choice and prefer watching TV rather than reading, while frequent buyers are loyal to a newspaper and prefer reading to watching. Buyers who are affected by sales promotions are not loyal to a newspaper, believe that watching is more effective than reading for them and mostly do not read books or magazines whereas buyers who are not affected by sales promotions buy a certain newspaper and often read books and magazines. Den_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleAn Investigation about newspaper buying and effects of sales promotions on newspaper choice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmNewspaper choice
dc.subject.ytmPromotion tools
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid21539
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21539
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess