Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorMarginean, Diana
dc.date.accessioned2020-12-02T13:19:29Z
dc.date.available2020-12-02T13:19:29Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39640
dc.description.abstractBu çalışma, genelde tüketicinin korunmasının önemi ve özellikle de tüketicinin bilgilendirilme hakkının korunması konusunda yapılmıştır. Tüketicilerin bilgilendirilme düzeyleri ve gereksinimleri hakkında kozmetik ve bakım ürünleri kullanan bir grup Romen tüketici ve, kozmetik ve bakım ürünleri üreticisi ve dağıtıcısı iki şirketin yetkilileri ile görüşülmüştür. Araştırmanın kapsamında yer alan ikinci bir konu, Romanya'daki değişimlerle birlikte, Romen tüketicilerin tüketim davranışlarındaki meydana gelen değişmelerdir.Sonuçlar, Romen kozmetik ve bakım ürünleri tüketicilerinin yetersiz ve eksik bilgilendirildiklerini, bu konuda daha fazla ve kapsamlı bilgiye ihtiyaç olduğunu göstermiştir. Diğer ihtiyaç duyulan bir konu da, tüketicinin korunması yönünde, üretim ve dağıtım şirketleri ile tüketici korunmasında rol oynayabilecek dernek veya diğer grupların faaliyete geçmeleridir.Zorunlu veya lüks olarak görülen, arzulanan veya hali hazırda yapılan tüketim incelendiğinde, tüketim kalemlerinin yapısı tek tek bakıldığında değiştiği halde, istenilen ve tüketilen ürünlerinin miktarında, ve zorunlu ve lüks tüketim Dİarak görülen davranışlarda fazla değişim olmadığı gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on the importance of consumerism in general and of consumer protection through the right to information, in particular. A sample of Romanian consumers of cosmetics and grooming products and two companies - a produeer of cosmetics and a distribütör of cosmetics are interviewed to address this issue. A secondary issue explored is the transformations in the Romanian environment along with an attempt to explore the changes in eonsumption patterns of the Romanian consumers.The results showed that at present the information provided for the Romanian consumers of cosmetics and grooming products is insufficient and incoırıplete and there is an acute need for • more and detailed information. There is also a need for consumerprotection activities on behalf of the producing and distributing firms and on behalf of outside consumer protection agencies. Further, overall changes of the average number of items and consumption activities perceived as necessities, luxuries, and eonsumed and wanted are not significant although perceptions of items alone have changed.Key v?ords: consumerism, right to information, information needs, cosmetics, grooming products, consumption patterns.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe Right to be informed A consumerism issue: Study on Romanian consumers of cosmetics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCosmetics
dc.subject.ytmRomania
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer protection
dc.subject.ytmRight to be informed
dc.identifier.yokid21541
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21541
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess