Show simple item record

dc.contributor.advisorDonduran, Murat
dc.contributor.authorŞahin, Serçin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:09:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:09:41Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396310
dc.description.abstractİnnovasyon, piyasa yapısı ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin doğası ne tür bir ilişki olduğu iktisat literatüründe yoğun biçimde araştırılmaktadır. Piyasa yapısı iktisadi büyüme ile firmaların innovasyon konusundaki motivasyonlarına etkisi üzerinden ilişkilendirilmektedir. İktisadi büyüme literatüründe genellikle, firmaların yapmış oldukları AR-GE harcamalarının niteliği dikkate alınmaz ve AR-GE faaliyetlerinin proses ya da ürün innovasyonlarına yönelik olarak yapıldıkları dikkate alınmaksızın, bu harcamaların iktisadi büyümenin temel kaynağı olduğu kabul edilir.Endüstriyel organizasyon literatüründe de, piyasa yapısı ile innovasyon arasındaki ilişkiyi araştıran birçok çalışma yapılmıştır. Bu literatürün bir kolu, firmaların eşzamanlı olarak hem ürün innovasyonu, hem de süreç innovasyonuna yönelik AR-GE yatırımı yaptıklarını ve firmaları bu farklı tür innovasyonlara yönelik AR-GE yatırımlarını yapmaya yönelten itkilerin de firma düzeyinde farklılaştığını ortaya koymaktadır. Yapılan ampirik çalışmalarda, büyük firmaların göreli olarak daha çok süreç innovasyonuna yatırım yaptıkları, küçük firmaların ise göreli olarak ürün innovasyonuna daha fazla yatırım yaptıkları görülmüştür.Süreç ve ürün innovasyonları, firmalar arasındaki rekabetin farklı türlerini oluşturur ve iktisadi büyümenin farklı yönleriyle etkileşim halindedirler. Dolayısıyla, firma büyüklüğü dağılımı, ve bu nedenle de piyasa yapısı, süreç ve ürün innovasyonlarının toplam bileşimi ve iktisadi büyümenin en önemli belirleyicilerinden biri olabilir. Bu çalışmada, heterojen firmaların yatay olarak farklılaştırılmış bir piyasada eş zamanlı olarak süreç ve ürün innovasyonları yaptığı bir dinamik, stokastik genel denge modeli kurularak; piyasa yapısı, innovasyon ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin çeşitli endüstri karakteristiklerine bağlı olarak ne tür bir biçim aldığı araştırılmıştır.
dc.description.abstractThe relationship between market structure and economic growth is researched intensively in the economics literature. Economic growth is related to market structure through its role on the firms' innovative incentives. In the economic growth literature, the aggregate level of R&D investments - which is regarded as process or product innovation only - is considered as the source of growth.Also in the industrial organization literature, there are many studies investigating the relationship between market structure and innovation. A branch of this literature suggests that, firms both invest in product and process innovation simultaneously, and incentives for these different kinds of R&D investments differ at the firm level. At empirical studies it is found that, large firms invest relatively more in process innovation and small firms invest more in product innovation.Product and process innovations introduce different types of competition and interact with different aspects of economic growth. Accordingly, the firm size distribution, and hence market structure may be one of the major determinants of the aggregate mixture of process and product innovations and therefore, economic growth.In this study, a dynamic, stochastic, general equilibirium model is constructed, in which heterogeneous firms invest process and product innovations simultaneously in a vertically and horizontally differentiated industry; in order to investigate how the relationship between innovation, market structure and economic growth depend on the industry characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleFirmaların optimal innovasyon bileşimleri, piyasa yapısı ve iktisadi büyüme ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between optimal innovation combinations of firms, market structure and economic growth
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid389231
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387859
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess