Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahiner, Rifat
dc.contributor.authorHorada Coşkun, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-29T11:08:58Z
dc.date.available2020-12-29T11:08:58Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396065
dc.description.abstractBu tez, modernizimden günümüze batı sanatında otoportreleri aracılığıyla cinsiyet göstergeleri ile oynayan birtakım sanatçıların işleri üzerinden cinsiyet, farklılık ve toplumsal cinsiyet meselelerine dair söylemlerin 20. yüzyılın başından günümüze ne şekillerde ele alındığını incelemektedir. Konu ile ilgili geniş bir perspektiften düşünebilmek ve güncel söylemlerin kuramsal temellerini gözden geçirmek adına psikanalitik ve postyapısalcı kuramlara başvurulduktan sonra, meselenin feminizm ve queer kuramda nasıl tartışıldığı incelenmektedir. İşleri ele alınan sanatçılar arasında Marcel Duchamp, Claude Cahun, Michel Journiac, Jürgen Klauke, Andy Warhol, Sarah Lucas, Catherine Opie ve Oreet Ashery bulunmaktadır.
dc.description.abstractThis thesis considers the ways in which issues of gender and difference has been discussed throughout the 20th century, through an examination of works from various artists who have played with signifiers of gender in their self portraits. In order to explore the issue from a broader perspective and to review the theoretical foundations of the contemporary discourse on gender, psychoanalytic and poststructuralist discourses are considered before going on to discussions within feminism and queer theory. Among the artiststs discussed are Marcel Duchamp, Claude Cahun, Michel Journiac, Jürgen Klauke, Andy Warhol, Sarah Lucas, Catherine Opie and Oreet Ashery.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleSanatta cinsel kimliğe dair bir belirsizlik göstereni olarak otoportre: 20. yüzyıldan günümüze
dc.title.alternativeSelf portrait as a signifier of ambiguity in gender identity in art: From the 20th century to the present
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmAutoportrait
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmPostsructuralism
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.subject.ytm20. century
dc.subject.ytmFeminism
dc.subject.ytmArtists
dc.identifier.yokid418063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303604
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess