Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztora, Serdar
dc.contributor.authorTurgu, Sezgin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:08:55Z
dc.date.available2020-12-29T11:08:55Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396049
dc.description.abstractTrakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı tarafından yürütülen bu çalışma; Edirne il merkezi aile sağlığı merkezlerine başvuran hastaların memnuniyet düzeyleri ile bu sağlık kuruluşlarında çalışan hekimlerin iş doyumu düzeylerini ölçmek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapıldı.Çalışmaya, Eylül 2011 ile Aralık 2011 tarihleri arasında Edirne il merkezindeki aile sağlığı merkezlerinde çalışan hekimler ve aile sağlığı merkezlerine başvuran, 18 yaş üzerindeki hastalar alındı. 39 aile hekimi ve 1170 hasta ile yapılmış, kesitsel tipte olan çalışmadaki verilerin toplanmasında, hastalar için kişisel bilgiler formu ile European Patients Evaluate General/Family Practice (EUROPEP) Ölçeği Türkçe Versiyonu, hekimler için ise kişisel bilgiler formu ile Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanıldı.Çalışmaya katılan hastaların memnuniyet düzeylerinin; aylık hane geliri, yaş, eğitim seviyeleri, medeni durum, çocuk sahibi olma, sürekli hastalık varlığı ve cinsiyet ile ilişkili olduğu saptandı. Hastaların eğitim seviyeleri ve aylık hane gelirleri ile memnuniyet düzeyleri arasında negatif yönde bir ilişki varken; yaş, çocuk sahibi olma ve sürekli hastalık varlığı ile aralarındaki ilişki pozitif yöndeydi.Çalışmaya katılan hekimlerin %33,3'ü yüksek, %66,7'si orta düzeyde genel iş doyumuna sahipti. Hekimlerin iş doyumu düzeyleri sadece ?yaş? ile ilişkili bulunurken, hekimlerin iş doyumu düzeyleri ile hastaların memnuniyet dereceleri arasında anlamlı bir ilişki saptandı.Birinci basamak sağlık hizmetlerinin sağlık sistemi ve toplum sağlığındaki önemi düşünüldüğünde, birinci basamakta çalışan hekimlerin iş doyumuna ve sağlık hizmeti almak için bu merkezlere başvuran hastaların memnuniyet düzeylerine etki eden faktörleri belirlemek, verilen hizmeti daha da iyileştirebilmek açısından son derece önemlidir.Bu nedenle birinci basamak başta olmak üzere sağlık hizmeti veren tüm merkezlerin hastalar tarafından belirli aralıklarla değerlendirilmesinin ve hekimler ile diğer sağlık çalışanlarının iş doyumu düzeylerinin ölçülmesinin, sağlık hizmetlerindeki eksikliklerin giderilmesinde ve kalitenin arttırılmasında etkili olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study conducted by the Department of Family Medicine of Trakya University Medical Faculty was to determine the level of patient satisfaction in Family Health Centers and the doctors? job satisfaction in these centers, and to evaluate their relationship.Doctors working in Family Health Centers in Edirne City center and patients above the age of 18 admitted to them between September and December 2011 were included in the study. In this cross-sectional study, data from 39 Family Doctors and 1170 patients were collected via questionnaires comprising of sociodemographic questions with the Turkish version European Patients Evaluate General/Family Practice (EUROPEP) for the patients and sociodemographic questions with the Minnesota Job Satisfaction Questionnaire for the doctors.A relationship between the level of satisfaction of the patients and monthly house income, age, education level, marital status, child status, chronic disease and gender was determined. While there was a negative relationship with education status and monthly house income; there was a positive relationship with age, child status and the presence of chronic disease.The level of job satisfaction of the doctors included in the study was high among 33.3% and medium among 66.7%. While the job satisfaction only had a relationship with age, there was a significant relationship between doctors? job satisfaction and patients? satisfaction levels.Considering the importance of primary care health services on health system and community health, it is extremely important to determine the factors affecting the primary care doctors? job satisfaction and the satisfaction of patients seeking medical help in order to improve the quality of the provided service.Thus, periodic evaluations of the primary and other health care services by the patients and determinations of the job satisfaction levels of the doctors and other health care providers seem to have a positive effect on eliminating the drawbacks of the health care services and improving the health care quality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleEdirne il merkezinde birinci basamak sağlık kuruluşlarında hasta memnuniyeti ve hekim iş doyumu ile ilişkisinin araştırılması
dc.title.alternativeEvaluation of patient satisfaction and the relationship with physicians job satisfaction in primary care in edirne city center
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmPhysicians
dc.identifier.yokid440846
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid314640
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess