Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztora, Serdar
dc.contributor.authorElmas, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-29T11:08:53Z
dc.date.available2020-12-29T11:08:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/396037
dc.description.abstractHekimlerde depresyon varlığı, verdikleri hizmetin niteliğini olumsuz olarak etkilemekte ve i? ya?amında ciddi sorunlara yol açmaktadır. Son dönemlerde yapılan ara?tırmalar hekimlerin tükenmi?liklerinin temellerinin tıp fakültesinde atıldığına i?aret etmektedir. Mesleğe bağlı yıpranma öğrencilik yıllarında ba?lamakta, artarak devam etmekte ve bu durum en belirgin olarak tıp fakültesi son sınıfında ya?anmaktadır.Çalı?mamızda, öğrencilerin anksiyete, depresyon ve tükenmi?lik düzeylerinin saptanması, stajyer veya intörn olma durumundan ve sosyodemografik deği?kenlerden etkilenip etkilenmediğinin belirlenmesi amaçlandı. ?li?kili olabilecek etkenler ara?tırılarak deği?tirilebilir faktörler irdelendi.Kesitsel ve tanımlayıcı nitelikteki bu ara?tırma, Edirne, Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı?nda yürütüldü. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi?nde 2010-2011 öğretim yılında eğitim görmekte olan 118 be?inci sınıf, 84 intörn olmak üzere toplam 202 tıp öğrencisine uygulandı. Öğrencilere ara?tırmacılar tarafından geli?tirilen Birinci Basamak için Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ-BB), Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ) ve Maslach Tükenmi?lik Ölçeğini (MTÖ) içeren anket formları uygulandı.Çalı?mamızda aylık gelir miktarının azlığının depresyonda artı?a neden olduğu saptandı. Günlük hayatta kendine, diğer ilgi ve uğra?larına vakit ayırabilenlerde depresyon ve anksiyete düzeyinde azalma saptandı. Destek mekanizmaları (aile desteği,çalı?ma ortam desteği) arttıkça tükenmi?lik azalmaktaydı. Nöbet sayısının ve çalı?ma süresinin fazlalığı tükenmi?liğin artı?ına neden olurken, özgüven artı?ı, meslek seçiminden duyulan memnuniyet bireysel ba?arıyı arttırmaktaydı. Çalı?mamızda hasta takdiri arttıkça öğrencilerde anksiyete azalmaktaydı.88Sonuç olarak anksiyete, depresyon ve tükenmi?liğe neden olan faktörlerin ortadan kaldırılması için yapılacak düzenlemelerde öğrencilerin verdikleri hizmetin kar?ılığını alabilmeleri için ücretlendirmeye, mesleki bilgi ve becerilerin arttırılmasına, nöbet yoğunluğunun ve yoğun çalı?ma temposunun azaltılmasına ve diğer çalı?anlarla ili?kilerin olumlu bir ?ekilde yeniden düzenlenmesine, çalı?ma ko?ulları iyile?tirilmesine önem verilmesi, aile desteğinin sağlanması uygun olacaktır.Anahtar kelimeler: Anksiyete, depresyon, tükenmi?lik, tıp öğrenci
dc.description.abstractThe presence of depression in doctors affects the quality of their service negatively and cause serious problems in business life. Recent studies address that the foundation of burnout in medical doctors lay from medical school. Occupational deformation starts from student years and grow to be the most prominent in internship of the medical school.The aim of our study was to determine the level of anxiety, depression and burnout ofmedical students and their relationship with class and sociodemographic factors. Affecting factors were investigated and modifiable factors were evaluated.This descriptive and cross-sectional study was conducted by the Department of Family Medicine of Trakya University Medical Faculty in Edirne. A total of 202 students comprising of 118 fifth graders and 84 interns of Trakya University Medical Faculty in year 2010-2011 were included. The participants were asked to fill out the questionnaire developed by the researchers including the Beck Depression Inventory for Primary Care, Beck Anxiety Inventory and Maslach Burnout Inventory.In our study, lower monthly income was associated with a higher rate of depression. In participants who can spend time for themselves and their hobbies had lower depression and anxiety levels. Support from family and work environment were lowering the burnout level. Higher working hours and shifts increased the level of burnout, while the higher confidence and satisfaction from job choice increased the personal accomplishment. The appreciation of the patients was decreasing the level of anxiety.90In conclusion, the modifications regarding to eliminate the factors causing anxiety, depression and burnout should aim to provide a payment to reward their service, to increase the knowledge and skills, to decrease the intensity of work load and shifts and to improve the relationships with co-workers as well as the family support.Keywords: Anxiety, depression, burnout, medical students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.title5. ve 6. sınıf tıp öğrencilerinde anksiyete depresyon tükenmişlik düzeyi
dc.title.alternativeThe level of anxiety, depression and burnout in 5. and 6. class medical students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmBurnout syndrome
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.identifier.yokid440422
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid314631
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess