Show simple item record

dc.contributor.advisorKocabaş, İbrahim
dc.contributor.authorKeser, Sitar
dc.date.accessioned2020-12-29T11:08:26Z
dc.date.available2020-12-29T11:08:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395901
dc.description.abstractEğitim örgütlerinin değişen toplumsal ihtiyaçları karşılayabilmesi kendilerini yenileyebilmesine bağlıdır. Bu yenilenme sürecinin eğitim örgütlerindeki kilit unsurlarından biri okul yöneticileridir. Okul yöneticileri ihtiyaç duyulan yenilenme süreçlerini işlevsel hale getirmede yeni perspektiflere açık olmalıdır. Bu bağlamda otantik liderlik ve psikolojik sermaye, yeni perspektifler sunan araştırma alanlarıdır. Bu araştırmada da ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin değişik demografik özellikleri göz önünde bulundurularak otantik liderlik özelliklerinin ve psikolojik sermaye düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul ili Avrupa yakası ilköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye düzeylerinin belirlenmesi hedeflenmiş, otantik liderlik özellikleriyle psikolojik sermaye düzeyleri arasında ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçlara ulaşmada, demografik değişkenlere göre gruplar arası farklılaşma olup olmadığını belirlemek için t testi ve Kruskal Wallis H-Testi yapılmış; gruplar arası farklılaşma olması durumunda bu farklılaşmanın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan ilköğretim okulunda görev yapan yöneticilerinin otantik liderlik düzeyleri ile psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemede ?Korelasyon Analizi?, psikolojik sermaye düzeylerinin otantik liderlik düzeyleri üzerine etkisini belirlemede ?Regresyon Analizi? kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde araştırmaya katılan ilköğretim okulunda görev yapan yöneticilerin psikolojik sermaye ve otantik liderlik düzeylerinin ortalamalarının yüksek olduğu görülmüştür. Otantik liderlik düzeyleri ile psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkinin ?Korelasyon Analizi? ile incelenmesi sonucunda psikolojik sermaye unsurları ve otantik liderlik unsurları arasında anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır. Son olarak psikolojik sermaye düzeylerinin otantik liderlik düzeyleri üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılan ?Regresyon Analizi? sonuçları incelendiğinde otantik liderlik unsurlarının, psikolojik sermaye unsurlarından etkilendiği başka bir deyişle psikolojik sermaye unsurlarının otantik liderlik unsurlarının yordayıcısı ya da açıklayıcısı olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractEducational organizations meeting the needs of the changing society depends on their ability to renew themselves. One of the key factors of this renewal process in the educational organizations is the school administrators. School administrators have to be open to new perspectives in making the needed renewal processes functional. In this regard authentic leadership and psychological capital are research fields that present new perspectives. In this research, different demographical features of elementary school administrators are considered and it is aimed to compare their authentic leadership features and psychological capital levels. In this direction, it is targeted to determine the authentic leadership and psychological capital levels of the Elementary School Administrators of the City of Istanbul, European Part, and it is researched whether there is a relationship between authentic leadership features and psychological capital levels or not. In reaching these purposes, t-test and Kruskal Wallis H-Test are performed, and whenever there is differentiation among the groups, Mann Whitney U Test is performed in order to determine from which group this differentiation stems from. In addition, Correlation Analysis is performed in determining the relationship between the Authentic Leadership Levels and the Psychological Capital Levels and Regression Analysis is performed in determining the effect of the Psychological Capital Levels on the Authentic Leadership Levels of the Administrators who work in the Elementary School in which the research is conducted. When the consequent findings of the research are examined, it is seen that the average Psychological Capital and Authentic Leadership Levels of the administrators who work in the elementary school in which the research is conducted are high. As a result of the examination of the relationship between the Authentic Leadership Levels and the Psychological Capital Levels with Correlation Analysis, a meaningful relationship between psychological capital factors and authentic leadership factors has emerged. Finally, when the Regression Analysis ? which was performed to examine the Effect of Psychological Capital Levels on Authentic Leadership Levels ? results are examined, it is concluded that authentic leadership factors are affected from psychological capital factors, in other words psychological capital factors are the predictor or explanatory of authentic leadership factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye özelliklerinin karşılaştırlması
dc.title.alternativeThe comparison of elementary school administrators' authentic ledarship and psycological capital features
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmPsychological capital
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid465339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327545
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess