Show simple item record

dc.contributor.advisorAyangil, Ruhi
dc.contributor.authorUşen, Şebnem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:08:17Z
dc.date.available2020-12-29T11:08:17Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395861
dc.description.abstract20. yüzyılda gerek müzik alanında gerekse diğer sanat dallarında, biçimsel ve kavramsal açıdan önemli değişiklikler yaşanmıştır. 20. yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan postmodernizm kavramını ve bu kavramın müzik alanına ne şekilde yansıdığını anlayabilmek için, önce modernizm kavramı ele alınmalıdır. Bu sebeple çalışmada, ilk olarak modernizm daha sonra da postmodernizm kavramı ve gelişimi incelenmiş olup, postmodern düşünürlerden F. Jameson, M. Faucault, J.F. Lyotard ve J. Baudrillard?ın postmodernizm ile ilgili düşüncelerine değinilmiştir. Modernizm ve postmodernizm arasındaki farklılıkları daha iyi anlayabilmek için karşılaştırma yapılmış ve bu dönemde müzik ile işbirliği içerisinde olan disiplinlerden görsel ve sahne sanatlarında postmodernizme yer verilmiştir. Müzikte postmodernizmin gelişim süreci incelenirken, öncülük eden besteciler ve kullandıkları postmodern teknikler, eserlerden örnekler verilerek açıklanmıştır. Son olarak da Berio nun Sequenza I adlı eserinin analizi yapılarak, postmodernizmi çağrıştıran öğeler tespit edilmiş ve flüte tınısal açıdan farklı bir duyum sağlayan çağdaş flüt teknikleri, iki kategoride incelenmiştir.Yapılan bu çalışmanın amacı, Berio nun Sequenza I adlı eserini postmodern müzik kavramı bağlamında inceleyerek esere farklı bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu sebeple yerli ve yabancı olmak üzere geniş bir literatür taraması yapılmış, eserin 1958 ve 1992 versiyonlarının notaları, ayrıca Berio ile yapılan röportajların belgeleri incelenmiş ve ?Sequenza I? in çeşitli performans kayıtları dinlenmiştir. Bu incelemeler sonucunda Berio nun Sequenza I adlı eserinde postmodern sayılabilecek özellikler saptanmıştır. Bu özellikler çalışmada incelenen diğer postmodern eserlerle karşılaştırıldığında, parçanın postmodern bir eser olarak nitelendirilemeyeceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik, Modernizm, Postmodernizm, Postmodern Teknikler, Luciano Berio, Sequenza I, Flüt
dc.description.abstractThe 20th century witnessed many significant changes regarding the formal and conceptual understanding in music and the other arts in general. In order to comprehend postmodernism?s emergence in the second half of the 20th century as well as its reflection in music, we should first look closely into the concept of the modernism. Thus, this dissertation looks at the conceptual development of modernism and postmodernism with references to the ideas of the postmodernist philosophers F. Jameson, M. Faucault, J.F. Lyotard and J. Baudrillard. A comparison method is utilized to fathom the differences between modernism and postmodernism in a greater sense. Further discussion takes place about postmodernism in the visual and performing arts which directly collaborated with music during this period. In observing the developmental process of postmodernism in music, pioneer composers and their compositional techniques are introduced and explained by giving specific examples from their works. In the analysis of Berio?s ?Sequenza I? some elements have been ascertained to evoke postmodernism. The contemporary flute techniques which provide different timbral sonorities for the instrument have been viewed in two categories.The objective of this dissertation is to develop a different perspective for Berio?s ?Sequenza I? by examining it in regards to postmodern music concept. Both national and international literature have been consulted extensively and analytical procedures were followed in evaluating two different versions (1958 and 1992) of Berio?s ?Sequenza I?. The documents of several interviews with the composer were reviewed, as well as the listening to various performance recordings of the piece. As a result of this overall consideration, the final conclusions have been determined as follows: Although there are some features encountered in ?Sequenza I? which can be regarded as postmodern attitude, this piece might not be qualified as a postmodern work when it is compared with other works reflecting particular postmodern elements.Keywords: Music, Modernism, Postmodernism, Postmodern Technics, Luciano Berio, Sequenza I, Fluteen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titlePostmodern müzik kavramı bağlamında Luciano Berio`nun Sequenza I adlı eseri ve bu eserde kullanılan çağdaş flüt teknikleri
dc.title.alternativeLuciano Berio's Sequenza I whithin the concept of postmodern music and the use of contemporary flute techniques
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPostmodern
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmBerio, Luciano
dc.subject.ytmWind instruments
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmFlute
dc.subject.ytmMusic
dc.identifier.yokid10003343
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid333840
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess