Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Hasan
dc.contributor.authorAyaz, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T11:07:53Z
dc.date.available2020-12-29T11:07:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395779
dc.description.abstractBu çalışmada, İngilizce öğretmen adaylarının Türkiye'de Kürtçe-Türkçe çiftdilli eğitim yapılmasına ilişkin tutum ve düşüncelerini incelenmiştir. Karma yöntemle hazırlanan bu çalışmaya, Marmara Bölgesi'ndeki önemli bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Eğitimi bölümünden 153 öğrenci yer almıştır. Çalışma için kullanılan `Çiftdilli Eğitim Tutum ve Düşünce Anketi` demografik bilgileri takip eden 20 adet nitel madde ve 3 adet açık uçlu sorudan oluşmuştur. Bu anket, daha önce pilot bir araştırmaya tabi tutulmuş ve 6 uzmanın görüşleriyle düzeltmelere tabi tutulup şekillenmiş ve uygulanmadan önceki son halini almıştır. Nicel veriler, istatistiksel analizler için Sosyal Bilimler için İstatistik Programı (SPSS), sürüm 20'ye aktarılmıştır. Yapılan güvenirlik analizi sonucunda Cronbach'ın Alfa'sı (α) .84, yüksek güvenirlik seviyesi olarak hesaplanmıştır. Nitel veriler ise Microsoft Ofis Word Programı, 2013 sürümüne aktarılmış ve içerik analizi ile tematik analize tabi tutulmuştur. İstatistiksel analizler sonucu, katılımcıların yüksek bir yüzdesinin (% 44) Türkiye'de Kürtçe-Türkçe çiftdilli eğitim yapılmasına ilişkin yüksek tutumlara sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan regresyon analizleri sonucunda, erkek katılımcıların kadınlardan daha yüksek olumlu tutumlara sahip olduğu anlaşılmıştır; ancak, katılımcıların etnik kökenine bakılarak tutumları hakkında yorum yapılamayacağı ortaya çıkmıştır. İçerik analizi ve tematik analiz sonucu bazı katılımcılar, çiftdilli eğitimin Türkiye'ye okul ve akademik başarı, insan hakları, psikolojik faydalar ve kültürel çeşitlilik konularında fayda sağlayabileceğini savunmuşlardır. Öte yandan, bazı katılımcılar da çiftdilli eğitimin Türkiye'de çatışmaya ve bölünmeye yol açabileceğini, diğer azınlıkları olumsuz yönde etkileyebileceğini ve bu durumun bazı insanlar tarafından kötüye kullanılabileceğini savunmuşlardır. Ayrıca bazı katılımcılar Türkiye'de çiftdilli eğitim yapılabilmesi için çalışanların bu doğrultuda eğitilmesi, toplumsal bilincin artırılması ve barışın hâkim olması gerektiğini belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Çiftdilli Eğitim, Anadili, Kürtçe-Türkçe, Tutumlar, Düşünceler..
dc.description.abstractThis study investigated attitudes and opinions of pre-service English teachers towards Kurdish-Turkish bilingual education in Turkey. The participants of this mixed-methods study were 153 students from the Foreign Language Education Department of a high-ranked state university in the Marmara Region of Turkey. The instrument, `Bilingual Education Attitudes and Opinions Survey` included demographic information followed by 20 items for the quantitative, and 3 open-ended questions for the qualitative part of the study. The instrument was refined based on the feedback of 6 experts following the pilot study. Then it wasreshaped and reformatted before it was used in the study. The quantitative data was transferred to Statistical Program for Social Sciences (SPSS), version 20 for statistical analyses. The reliability of scores (Cronbach's α) was .84, a high level of reliability. The qualitative data was transferred to Microsoft Office Word Program, 2013 version for content analysis and thematic analysis. The statistical analyses revealed that a high percentage of the participants (44 %) had high positive attitudes towards Kurdish-Turkish bilingual education in Turkey. The regression analyses showed that men had positively higher attitudes than women whereas ethnicity was not a significant predictor of the attitudes. The content and thematic analysis indicated that some participants were of the opinion that bilingual education in Turkey could have some advantages in terms of school and academic success, human rights, psychological benefits, and cultural diversity. On the other hand, some participants were of the opinion that bilingual education in Turkey could provoke conflicts, cause separation, affect other minorities negatively and be abused by some people. Some participants also thought that some necessary steps including educating the staff and raising public awareness should be taken to initiate bilingual education, prevailing the peace within the country.Keywords: Bilingual Education, Mother Tongue, Kurdish-Turkish, Attitudes, Opinions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe attitudes and opinions of pre-service English teachers towards Kurdish-Turkish bilingual education in Turkey
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen adaylarının Türkiye'de Kürtçe-Türkçe çiftdilli eğitim yapılmasına ilişkin tutum ve düşünceleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10015649
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383940
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess