Show simple item record

dc.contributor.advisorYanar, Merve
dc.contributor.authorYanar Gürce, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T11:06:11Z
dc.date.available2020-12-29T11:06:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395429
dc.description.abstractFirmalar, günümüzün değişen koşullarında daha iyi ürün ve hizmet sunabilmek ve daha iyi müşteri tatmini sağlayabilmek için pazarlama stratejilerini değiştirmektedirler. Kurumsal hayırseverlik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları sıkça tartışılmaktadır. Sosyal sorunlar da; hem firmalar hem de tüketiciler açısından önemli olarak algılanmakta ve tüketicilerin sosyal sorumluluk ile ilgili endişeleri de günden güne artmaktadır. Firmalar; tüketicilerin bu sorunlarına çözümler üretmeye çalışmaktadırlar. Bu çerçevede yapılan çalışmada; amaca yönelik pazarlama kavramı ile bu uygulamaların tüketiciler üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Buna göre; amaca yönelik pazarlama, firmaların ürünlerini bir ya da daha fazla sosyal sorunla ilişkilendirerek, kar elde etmelerini sağlarken diğer taraftan, ihtiyaç durumundaki taraflara da yardım sağlamaktadır. Ayrıca, amaca yönelik pazarlama, kendilerini rakiplerinden farklılaştırmak ve rekabet avantajı sağlamak isteyen firmalar için de etkili bir araç olarak görülmektedir.
dc.description.abstractThe chancing environment has led all the companies to change their marketing strategy to provide better products, services and customer satisfaction. Corporate philianthrophy and corporate social responsibility today are much talked concepts. In today's World, social causes are considered important both firms and consumers and social responsibility consciousness of consumers is increasing from day to day. Therefore companies strive to sort out consumers' social concerns. In this context, this dissertation emphasis the concept of cause-related marketing and the effects on consumers' attitudes. According to that, cause-related marketing has been observed that companies are associating their products with one or more than one causes. And also, cause- related marketing is an effective tool for brands which want to differentiate from rivals and gain competitive advantage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAmaca yönelik pazarlama uygulamalarına ilişkin tüketici tutumlarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the cause-related marketing practices on consumers' attitudes
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCause related marketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmFirms
dc.identifier.yokid10128227
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448196
dc.description.pages244
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess