Show simple item record

dc.contributor.advisorÇaylan, Ayşe
dc.contributor.authorGünay, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-29T11:05:26Z
dc.date.available2020-12-29T11:05:26Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395274
dc.description.abstractÇalışmamızda, Trakya Üniversitesi Tıp, Sağlık Bilimleri, Eczacılık, Diş Hekimliği Fakültelerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi ve sosyodemografik özellikler, benlik saygı düzeyleri, üniversite uyum düzeyleri ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini ilgili fakültelerinde öğrenim gören 3323 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmamızda veriler araştırmacı tarafından hazırlanan 101 soruluk anket ile çalışmaya katılmayı kabul eden 1507 öğrenci ile yüz yüze görüşülerek toplandı. Ankette katılımcıların sosyodemografik özelliklerini ve alışkanlıklarını sorgulayan sorgulayan 19 soru bulunmaktadır. Ek olarak katılımcılara Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Üniversiteye Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği (SMBÖ) uygulanmıştır. İstatistik yöntem olarak tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U, Kruskall–Wallis H ve Ki-kare analiz testleri kullanıldı.Sosyal medya kullanan katılımcıların 1041'inde (%70,7) katılımcıda sosyal medya bağımlılığı bulundu. Sosyal medya bağımlılık şiddetlerine bakıldığında 631 öğrenci (%60,9) az düzeyde, 344 öğrenci (%33,1) orta düzeyde, 55 öğrenci (%5,3) yüksek düzeyde, 7 öğrenci (%0,7) çok yüksek düzeyde sosyal medya bağımlılığı tespit edilmiştir. Katılımcıların Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği'nden aldıkları puanlara göre 155 kişide (%10,3) düşük, 980 kişide (%64) orta, 372 kişide (%24,7) yüksek benlik saygı düzeyine sahip oldukları belirlendi. Katılımcıların Üniversite Uyum Ölçeği'nden aldıkları ortalama puan 92,54±12,57 idi.Sosyal medya bağımlılığını etkileyen faktörlerin değerlendirildiği çalışmamızda öğrenim görülen fakülte ve bölüm, yaşadıkları yerler, okul başarılarını değerlendirme, sosyal medyaya ulaşımda kullanılan araç türü, benlik saygısı düzeyleri, üniversite uyum düzeyleri, kullanılan sosyal medya platformları, kullanılan sosyal medya platform sayısı, sosyal medyaya bağlanma süresi, sosyal medya kullanım yılı ile sosyal medya bağımlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptandı. Katılımcıların yaşı, cinsiyeti, medeni durumu, vücut kitle endeksi, sigara kullanım durumu, alkol kullanım durumu, kim ile yaşadıkları, öğrenim gördükleri sınıf ile sosyal medya bağımlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmadı.
dc.description.abstractIn our study, it was aimed to determine social media addiction of students who are studying at faculties of Medicine, Health Sciences, Pharmacy and Dentistry in Trakya Universty and to investigate the relationship between socio- demographic factors, self-esteem levels, university adjustment levels and social media addiction.The sample of this study comprised of 3323 students of these faculties. The data were collected by the researcher using a questionnaire which includes 101 questions in 1507 students who agreed to participate in the study. There were 19 questions inquring about the sociodemographic features and habits of participants. In addidition, Rosenberg Self-Esteem Scale, University Adjustment Scale and Social Media Addiction Scale were applied to the participants. Mann-Whitney U, Kruskall–Wallis H and Ki-Square Test were used as statistical method.The social media addiction was found at 1041 participants who use the social media (70.7%). According to social media addiction levels, in 631 students as low level (60.9%), in 344 students as middle level (33.1%), in 55 students as high level (5.3%), in 7 students as very high level (%0.7) were determined. According to Rosenberg Self-Esteem Scale scores of participants, it was determined in 155 students as low level (%10.3) in 980 students as middle level (64%) in 372 students as high level (24.7%). The University Adjustment Scale mean score of the participants was 92.54±12.57.In our study in which the factors affecting the social media addiction at the participants, it was found there were statistically significance between the social media addiction and their faculty, their places, academic performances, social media tools that use to connect, self-esteem levels, university adjustment levels, the kind of and the number of social media platforms, the duration and the time of social media use, the time of social media use.In our study, it was found there were no statistically significance between the social media addiction and their age, gender, marital status, body mass index, non-smoking status, alcohol use status, who they live with, class of study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleSağlıkla ilgili fakültelerde eğitim görenlerin sosyal medya bağımlılık düzeyi
dc.title.alternativeThe social media addiction level of the students at health related faculties
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentAile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10177087
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid502134
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess