Show simple item record

dc.contributor.advisorKırçova, İbrahim
dc.contributor.authorCavdar, Nilşah
dc.date.accessioned2020-12-29T11:05:22Z
dc.date.available2020-12-29T11:05:22Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/395261
dc.description.abstractFutbol, hem taraftarların yaklaşımı hem de futbol maçları için harcanan paranın büyüklüğü açısından popülerliğini her zaman sürdüren bir spor dalıdır. Bu spor dalı tüm dünyada popülerliğini sürdürmesine rağmen, kimi ülkeler spor kulüplerinin başarılı birer marka olmasını sağlayabilmiş ve bu alanda çeşitli başarılar elde edebilmiş; kimileri ise bir futbol markası olamamış ve bu alanda başarıya ulaşamamıştır. Futbol ekonomisi oranlarına bakıldığında, İngiltere Premier Ligi 4,27 Milyar Euro; Almanya Bundesliga 2,23 Milyar Euro değerindedir. Türkiye'deki futbol ekonomisi büyüklüğü ise, 1 Milyar Euro seviyesindedir. Seyirci sayıları incelendiğinde, Türkiye 8.427 izleyici ile dünyadaki izleme oranlarının gerisinde kalmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; marka değeri, futbol maçlarını izleme kararı ve gelecekte futbol maçları izleme niyeti kavramları aracılığıyla Türkiye'de futbol sektörünü, izleyici davranışlarını ve markalaşma seviyesini analiz etmek ve ilgili çeşitli ilişkileri açığa çıkarmaktadır. Böylelikle, dünya sıralamalarında çeşitli yönlerden geride kalan ülkemiz futbolu hakkında detaylı bir araştırma yürütülmüştür. Araştırma kapsamında futbol izleyicisi davranışlarını analiz etmek üzere 20 derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiş; marka değeri ve gelecekte futbol maçlarını izleme niyetini analiz etmek üzere ise, 401 anket uygulanmıştır. Araştırma bulguları detaylı bir şekilde sunulmuş; çalışmanın sonunda, bulgular neticesinde akademi ve iş dünyası için çeşitli çıkarımlarda bulunulmuştur.
dc.description.abstractFootball is a sports branch that always keeps its popularity with regards to fans' approach and the size of the money spent for football games. Although this sports branch holds its popularity worldwide, some countries managed to make their football clubs a successful brand and gained success in this field, but some other countries were not successful in this area. Examining football economy rates, the value of English Premier League is 4,27 Billion Euros and German Bundesliga's value is 2,23 Billion Euros. The size of football economy in Turkey is 1 Billion Euros. When the number of attendance is analyzed, it's below world average in Turkey with averagely 8.427 people. The aim of the study is to analyze football sector, audience behavior and the level of branding in Turkey through the concepts of brand value, decision to watch football games and intention to watch games in the future and to reveal regarding relations. Thus, a detailed study was conducted about football in our country, which falls behind in world rankings from various aspects. In the scope of the study, 20 in- depth interviews were made to analyze behaviors of football audiences; 401 surveys were applied to analyze brand value and the intention to watch football games in the future. Findings of the research were presented in detail and at the end of study, various implications were made for academic and business world in light of findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkı̇ye süper lı̇gı̇`nı̇n marka değerı̇ üzerı̇ne bı̇r çalışma
dc.title.alternativeA study about the brand value of Turkish super league
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFootball sector
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmSport economy
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmSoccer leagues
dc.subject.ytmFootball
dc.identifier.yokid10163152
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481998
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess